برای مقابله با اعتصاب معلمان انتاریو

شهروند علی شریفیان: روز یکشنبه ۲۸ ماه مه لایحه پیشنهادی حکومت لیبرال برای مقابله با اعتصاب دبیران دبیرستانهای انتاریو در کوئینز پارک با وجود مخالفت نمایندگان ان دی پی به تصویب رسید و اکنون «برگشت به کار» جنبه اجرایی پیدا کرده است.

لیبرال ها و نمایندگان محافظه کاران پیشرو همه به لایحه رای مثبت و نمایندگان ان دی پی رای منفی دادند. در نهایت لایحه «برگشت به کار» با ۶۴ رای موافق در مقابل ۱۸ رای مخالف به تصویب رسید و با این ترتیب دبیران دبیرستانهای انتاریو که قرار بود از دهم جون برای دومین بار دست به اعتصاب بزنند قادر به اجرای برنامه خود نخواهند بود

لیز سندلز وزیر آموزش انتاریو

لیز سندلز وزیر آموزش انتاریو

.

مدارس مناطق پیل، دورهام و رین بو در جمع در اعتصاب اول خود شش هفته در اعتصاب بودند. پل الیوت، دبیر فدراسیون دبیران دبیرستان های انتاریو تصویب این لایحه را محکوم کرده و گفته است: «دبیران انتاریو به کلاس درس خواهند رفت، اما با این آگاهی که کاتلین وین، نخست وزیر و ساندالز، وزیر آموزش و پرورش حق اعتصاب آنها را زیرپا گذاشته اند.»

از سوی دیگر و در همین حال آموزگاران مدارس انتاریو در مورد ادامه اعتصاب خود گفته اند ما به سر کلاس های درس خواهیم رفت، اما به هیچ کار دیگری از جمله شرکت در جلسات مشورتی با مقامات وزارت آموزش و پرورش نخواهند پرداخت.

اختلاف میان دولت لیبرال ها با دبیران و آموزگاران انتاریو سابقه ای طولانی دارد و برخلاف تلاش هایی که صورت گرفته هنوز مشکلات و اختلافات فیمابین حل نشده است.