شهروند علی شریفیان: رئیس پلیس جدید تورنتو روز پنجشنبه گذشته در گفت وگو با مت گالووی، مجری برنامه صبحگاهی سی بی سی درباره کاردینگ گفت که من موافق متوقف کردن اتفاقی مردم و گرفتن اطلاعات از آنها به وسیله پلیس نیستم و از آن پشتیبانی نمی کنم، اما حاضر نشد بگوید که با نظر جان توری، شهردار تورنتو که خواستار پایان دادن به این برنامه شده، موافق است و گفت که انجام این کار را برای امنیت شهر لازم می داند.

شمار زیادی از تورنتویی ها خواستار تعطیل شدن کامل برنامه «کاردینگ» هستند. ساندرز توضیح داد مردم تعریف «کاردینگ» را به درستی نمی دانند و مثال زد که فرض کنید تلفن هایی به پلیس می شود و در مورد سروصداهای نامعمول در راه پله های ساختمانی خبر داده می شود. پلیس به آنجا می رود و به تحقیق می پردازد. من هیچگاه با متوقف کردن بی دلیل مردم موافق نبوده ام. افسران ما می دانند که کارشان چیست و جمع آوری این اطلاعات برای مبارزه با فعالیت باندهای گانگستری ابزاری کلیدی است. گرفتن اطلاعات بدون دلیل و شواهد اصلا قابل قبول نیستmark-sunders.

«کینگ سینگ» دانشجویی است که بارها به طور اتفاقی به وسیله پلیس متوقف و از او بازجویی شده است. او می گوید: «کاردینگ» بر خلاف نمودار حقوق و آزادیهای شهروندی است و در این مورد به دادگستری شکایت کرده است. ساندرز می گوید در چنین مواردی من به سینگ حق می دهم.

جان توری چندی پیش اعلام کرد که روز ۱۸ جون از هیئت پلیس تورنتو خواستار پایان دادن به کاردینگ خواهد شد. این برنامه اعتماد و اطمینان مردم را از بین برده است.