شهروند علی شریفیان: مارسل اوبوت، دبیرکل کمیته ملی المپیک کانادا در گفت و گویی به تورنتو استار گفته است که تورنتو باید متقاضی برگزاری مسابقات المپیک بشود. اوبوت با اشاره به استادیوم ها و امکانات زیرساختی که برای برگزاری مسابقات پان ام ۲۰۱۵ در تورنتو فراهم شده یادآور شد که تورنتو تنها شهر کاناداست که می تواند مسابقات المپیک را برگزار کند و برگزاری بازی های پان ام برای ما تمرینی عملی برای انجام این کار است.marcel-aubut

تورنتو دو بار در سال های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۸ درخواست برگزاری المپیک را کرده که در هر دو مورد موفق به به دست آوردن حق برگزاری المپیک نشد. آن دو دوره المپیک به ترتیب در آتلانتای آمریکا و پکن پایتخت چین برگزار شد.

توماس باخ، دبیرکل کمیته بین المللی المپیک تغییرات زیادی در شرایط لازم برای برگزاری المپیک بویژه از نظر امکانات مالی داده است.

روسیه برای المپیک زمستانی ۲۰۱۴ حدود ۵۱ میلیارد دلار هزینه کرد. شرایط مالی برگزاری المپیک ها آنقدر دشوار بوده که تعدادی از شهرهایی که متقاضی برگزاری المپیک زمستانی ۲۰۱۸ بودند، درخواست خود را پس گرفتند و اکنون تنها پکن و آلماتی قزاقستان هنوز متقاضی برگزاری المپیک زمستانی ۲۰۱۸ هستند. شهرهای بوستون، رم، پاریس و هامبورگ متقاضیان برگزاری مسابقات المپیک تابستانی ۲۰۲۴ هستند و مسابقات المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در توکیوی ژاپن برگزار می شود.