اگر برنامه ای برای رفتن به خارج دارید حتا اگر یک روز سفر به ایالات متحده باشد شما باید بهترین بیمه مسافرتی که استطاعتش را دارید،پیش از ترک کانادا بخرید. بیمه مسافرت شما باید شامل پوشش سلامتی، پوشش ناتوانی و زندگی باشد تا به شما برای جلوگیری از هزینه هایی همچون، هزینه بستری شدن یا درمان دارویی خارج از کانادا کمک کند. اگر در حال پرواز هستید برای لغو پرواز، اختلال سفر، چمدان های مفقود شده بیمه شوید. همچنین اگر در حال مسافرت با ماشین هستید از داشتن پوشش وسیله نقلیه و راننده در مواردی که تصادفی در خارج از کشور داشتید، مطمئن شوید.

در طی تعطیلات کوتاه مدت در یک جزیره Caribbean، یک کانادایی به شکل حادی از ذات الریه مبتلا و مجبور به پذیرش بیمارستانی شد. وضعیتش وخیم تر شد و برای مراقبت های شدیدتری زیر دستگاه تنفس قرار گرفت. بدون بیمه، او مجبور شد با بیمارستان برای پرداخت صورتحسابی که بیش از ۲۰۰۰۰$ بود، به مذاکره بپردازد.

صرفنظر از اینکه چگونه بیمه سفر گرفته باشید بسیار مهم است که موارد مورد نیاز شرایط، مدت، محدودیت ها و تبصره ها در بیمه نامه را بدانید.

صرفنظر از جایی که قصد سفر دارید مطمئن شوید که the Country Travel Advice and Advisories را دو بار بررسی کرده اید،(قابل توجه که سایت دولتی است) یک بار زمانی که برنامه سفر دارید و بار دیگر مدت کوتاهی پیش از ترک خانه برای سفر. اگر مشاوره سفر برای مقصدتان پس از ترتیبات سفر و پیش یا در طی سفرتان ، صادر می شود می تواند بر بیمه درمان سفر شما تاثیر گذاشته یا بیمه لغو سفرتان را مشروط سازد. شما باید قطعا همه شرایط و ضوابط آمده در بیمه نامه را بر اساس مشاوره سفرتان از دولت کانادا متوجه شوید.travel-insurance

برخی از شرکت های بیمه درخواست های درمانی برای جراحت های اتفاق افتاده در کشوری که دولت کانادا یک Travel Advisory رسمی صادر کرده است را انجام نمی دهد. پوشش جراحات ناشی از جنگ نیز محدودیت دارد. بیمه نامه اغلب دارای بند و ماده های استثنایی در مورد مناطق یا فعالیت هایی هستند که پوشش داده نمی شوند.

 

توجه به قوانین بیمه نامه تان

این مسئولیت شماست که قوانین بیمه نامه تان را با دقت ملاحظه کرده و دریابید. کپی نهایی را با دقت خوانده و در صورت نیاز برای فهم کامل، موارد مورد نیاز و تعاریف ، قوانین، شرایط، محدودیت ها و تبصره ها ی بیمه نامه، کمک بگیرید.

یک گزارش با جزئیات کامل و صورتحساب از پزشک یا بیمارستان را پیش از ترک کشوری که درمان پزشکی دریافت کرده اید، بگیرید. هیچ چیزی دشوارتر از گرفتن هزاران برگه مورد نیاز از کیلومترها دورتر نیست. همواره به خاطر داشته باشید که رسیدهای اصلی یا نسخه های دریافت شده از خارج جهت خدمات پزشکی را ارسال کنید و یک کپی از آن مدارک را برای خودتان نگه دارید.

* شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin

 

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت :۲۰۶۵۸۱۷ است.