اگر قرار باشد ضرر در معرض مستقیم دخانیات بودن را تعیین کنیم، نمی توانیم هیچ حدی برایش قائل شویم و بگوییم تا این میزان اشکال ندارد در حالی که حتی مقدار کم آن هم می تواند مضر باشد. تنها راه محافظت کامل برای اینکه در معرض مستقیم دخانیات نباشیم این است که اجازه استعمال دخانیات در فضاهای داخلی را به افراد ندهیم.

هیچ شکی نیست که استعمال دخانیات برای سلامتی مضر است. استعمال دخانیات تقریبا به همه اعضای بدن آسیب می رساند. سیگار کشیدن منجر به ۸۷ درصد از مرگ های ناشی از سرطان ریه می شود و همچنین موجب بسیاری دیگر از مشکلات سلامتی است. این مشکلات شامل بیماری ریه، بیماری رگ های خونی و قلبی، ضربه مغزی و آب مروارید می باشد. در زنانی که دخانیات استعمال می کنند  احتمال بیشتری  برای  مشکلات بارداری یا داشتن نوزاد مرده ناشی از سندرم مرگ ناگهانی نوزاد وجود دارد.

 

در معرض مستقیم دخانیات بودن

در معرض دخانیات بودن ترکیبی از دودی است که از سیگار، سیگارت یا پیپ  می آید و  یا تنفس دودی است که یک فرد سیگاری  تولید می کند. این دود شامل بیش از ۷۰۰۰ مواد شیمیایی است. هزاران از این مواد شیمیایی سمی بوده و در حدود ۷۰ نوع آن  می تواند منجر به سرطان شود.

تاثیرات در معرض مستقیم دخانیات بودن شامل :

  • عفونت گوش در کودکان
  • حملات تنگی تنفس شدید و متناوب در کودکان
  • بیماری قلبی و سرطان ریه در بزرگسالانی که هرگز دخانیات استعمال نکرده اند.

سیگار الکترونیکی اغلب شبیه به سیگار می باشد، اما متفاوت عمل می کند. این سیگارها با باتری کار می کنند. هنوز چیزهای زیادی در مورد احتمال خطر استعمال این نوع سیگار شناخته نشده است. ترک استعمال دخانیات می تواند احتمال بروز مشکلات سلامتی را کاهش دهد. هر چقدر زودتر ترک کنید سود بیشتری دارد.

حتا با وجود پیشرفت‌های پزشکی در سال‌های اخیر همه می‌ خواهند از خطر بیماری‌ها در امان باشند تا اینکه با صرف هزینه زیاد از شرشان خلاص شوند. یکی از مهمترین را‌ه‌ها اصلاح سبک زندگی است. مسلمن بیمه مناسب می تواند چاره خوبی برای این مورد باشد و تا زمانی که آثار و علایم بیماری در شخص دیده نشده، می توان لااقل پیش بینی لازم را از نظر مسایل مالی به عمل آورد تا برای درمان، جدا از مشکلات روحی و روانی که برای شخص از جهت این بیماریهای خطرناک پیش می آید، لااقل از این شانس (اخذ بیمه بیماری سخت) در این خصوص برخوردار شد.

اقتباس    www.cover4u.ca و travel.gc.ca

 از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱ جوابگوی سوالات شما عزیزان می باشد. از شما علاقمندان رادیو و تلویزیون دعوت می شود بیننده برنامه ما در سراسر دنیا از کانال تصویر ایران دوشنبه ها ساعت ۶:۳۰ عصر به وقت تورنتو باشید.

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید:

   www.insufin.com

   www.facebook.com/Insufin