بی بی سی:

رسول بداقی، از فعالان صنفی معلمان ایران، در پایان دوره محکومیتش به سه سال حبس محکوم شد و به این ترتیب از زندان آزاد نمی‌شود.

آقای بداقی از جمله فعالانی است که در موج سرکوب‌های سال ۱۳۸۸ بازداشت شدند. او در شهریور آن سال به شش سال حبس محکوم شد و از آن موقع زندانی بوده است.

حال وبسایت‌های فعالان ایرانی، چون ‘هرانا’ و ‘حقوق معلم و کارگر’ خبر داده‌اند که شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی مقیسه، آقای بداقی را به سه سال حبس تعزیری دیگر محکوم کرده است.

رسول بداقی، معلم دبیرستان در اسلامشهر، علاوه بر حبس، به پنج سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شده بود. آموزش و پرورش استان تهران در حالی که آقای بداقی در زندان به سر می‌برد، او را به خاطر “غیبت، حضور در گردهمایی‌های اعتراضی فرهنگیان، فعالیت علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی” اخراج کرد.rasool-bodaghi

چند روز پیش محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، درباره معلمان زندانی در ایران گفت: “در این‌گونه مسائل و موارد مشابه آن ما با محدودیت‌ها و معذوریت‌هایی مواجه هستیم اما به‌رغم آن وظیفه خود می‌دانیم در حد توان تلاش کنیم و امیدواریم بتوانیم به نتایج رضایت‌بخشی دست یابیم.”

به غیر از آقای بداقی دست کم شش نفر دیگر به دلیل فعالیت‌های صنفی برای حقوق معلمان زندانی هستند.

خبر صدور حکم تازه برای آقای بداقی پس از پایان محکومیت، سه هفته پس از آن منتشر می‌شود که بهاره هدایت، فعال دانشجویی و حقوق زنان، با پایان حبسش به دو سال زندان دیگر محکوم شد.