شهروند ـ فرح طاهری: کمتر از سه هفته مانده به انتخابات فدرال کانادا، سه کاندیدای احزاب لیبرال، کانسرواتیو و نیودمکرات (ان دی پی) از شهر ریچموندهیل در یک مناظره شرکت کردند و به پرسش های مسئولان و کوشاگران حوزه های مختلف ریچموندهیل و همینطور شرکت کنندگان در جلسه پاسخ گفتند.

سازماندهان این جلسه که سه شنبه ۲۹ سپتامبر در کامیونیتی سنتر لنگ استف، برگزار شد، اتاق بازرگانی ریچموندهیل، انجمن بیزنس چینی های مارکهام/ ریچموندهیل، کلوب روتاری ریچموندهیل و گروه رسانه های منطقه یورک بودند. در آگهی این برنامه خطاب به ریچموندهیلی ها نوشته شده بود ” این فرصت را از دست ندهید تا اطمینان یابید “صدای کار و کسب داران” ریچموندهیل شنیده می شود.

جلسه با استقبال بسیار خوبی روبرو شده بود به طوری که بسیاری ایستاده شاهد مناظره بودند.debate--richmond-hill

مایکل پارسا کاندیدای حزب کانسرواتیو، مجید جوهری کاندیدای حزب لیبرال و آدام دوویتا کاندیدای ان دی پی در این مناظره حضور داشتند.

چهار تن از مسئولان سازمان های برگزارکننده سئوالاتی تهیه کرده بودند که یک به یک مطرح می کردند و هر کاندیدا یک دقیقه وقت پاسخگویی داشت. همه از این نظم پیروی کردند و به محض به صدا در آمدن زنگ به معنی پایان وقت، کاندیدا حرف خودش را قطع می کرد.

در آغاز هر کاندیدا یک دقیقه وقت برای معرفی خود داشت.

 

مجید جوهری، کاندیدای حزب لیبرال، در معرفی خود را همسر، پدر و بیزنس من معرفی کرد که از ۱۹۷۹ به کانادا مهاجرت کرده تا تحصیلات عالیه اش را ادامه دهد. او ۲۵ سال است که ازدواج کرده و پدر دو فرزند و دارای مدرک MBA از دانشکده Schulich یورک است.

 

آدام دوویتا کاندیدای حزب نیودمکرات (ان دی پی) دانش آموخته رشته مهندسی الکتریک در دانشگاه تورنتو است و ۱۵ سال است که در طراحی نرم افزار تجربه دارد. او در ریچموندهیل به دنیا آمده و بزرگ شده و دارای همسر و یک فرزند است.

 

مایکل پارسا کاندیدای کانسرواتیو با اشاره به اینکه به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک در ریچموندهیل به مدت پانزده سال با انواع فعالیت های آن آشنایی دارد. او ریچموندهیل را “خانه” خودش نامید و کانادا را یکی از بهترین کشورهای جهان خواند.

 

کاندیداها به سئوالاتی در مورد اشتغال زایی در ریچموندهیل، وضعیت کسب وکارهای کوچک، وضعیت حمل و نقل ریچموندهیل، نگرش درخصوص محیط زیست، پذیرش پناهجویان توسط کانادا و …که از سوی سازماندهان مطرح می شد، پاسخ دادند و نظرات احزاب خود را بازتاب دادند.

پس از پرسش و پاسخ با سازماندهان، نوبت به افراد داخل سالن رسید تا پرسش های خود را از کاندیداهایشان مطرح کنند.