شهروند- علی شریفیان: روز چهارشنبه تام مولکر، رهبر ان دی پی به سه هفته غیبت خود در انظار عمومی پایان داد و برای نخستین بار با نمایندگان حزب تحت رهبری اش ملاقات کرد.

در این ملاقات اعضای انجمن حزبی ان دی پی به طور پراکنده به بررسی انتخابات پرداختند. مولکر سخنرانی ایراد کرد که شرکت در آن برای خبرنگاران رسانه ها و عموم آزاد بودthomas-mulcair.

در این ملاقات عملکرد مولکر و حزب در جریان انتخابات به طور رسمی و بطور کلی هم مورد بررسی قرار نگرفت و این موضوع قرار است در کنوانسیون دو سالانه حزب که در ماه آوریل برگزار می شود، انجام شود.

به گفته شماری از اعضای ان دی پی، مولکر علاقمند است که در مقام رهبری حزب باقی بماند اما قرار است در همایش ماه آوریل با رای مستقیم و مخفی اعضای ان دی پی مشخص کنند که آیا لازم است رهبر تازه ای برای حزب انتخاب شود؟

ان دی پی که در مبارزات انتخاباتی شروع خوبی داشت در نهایت ۵۹ کرسی از ۱۰۳ کرسی که در انتخابات ۲۰۱۱ به رهبری جک لیتون، رهبر فقید این حزب را به دست آورده بود، و همینطور جایگاه حزب اپوزیسیون رسمی دولت در قدرت را از دست داد و اکنون در مجلس حزب سوم است.

پل دوار یکی از نمایندگان ان دی پی که در انتخابات ۱۹ اکتبر شکست خورد، مسئول انتقال همه امکانات حزب اپوزیسیون به اپوزیسیون جدید، حزب محافظه کار است. در این جلسه همچنین نمایندگان همراه با تام مولکر درباره حضورشان در مجلس هم به تبادل نظر و برنامه ریزی پرداختند.