بهرنگ رهبری

بهرنگ رهبری

شادی کرم رودی بازیگر جوان و تازه کار سینما و تئاتر ایران برای حضور در جشنواره سینه ایران و به خاطر بازی در فیلم ماهی و گربه ساخته ی شهرام مکری در تورنتوست. به همین منظور گفت وگوی کوتاهی با او داشتیم که می خوانید.

خانم کرم رودی ممنون که وقت خودتون رو به خوانندگان شهروند دادید.

لطفا درباره اولین تجربه سینمایی تان که بسیار هم موفق بود توضیح دهید.

ـ سلام می کنم به خوانندگان نشریه شهروند. من بازیگری را در موسسه کارنامه شروع کردم.  روزی از دفتر تهیه کننده فیلم ماهی و گربه پیامی دریافت کردم برای انجام تست بازیگری در این فیلم.

در این فیلم من بازیگری بودم که در پایان داستان به مجموعه اضافه می شدم. این فیلم در یک برداشت ضبط شد و من آخرین بازیگر بودم و همین باعث می شد که فشار مضاعفی روی من به عنوان بازیگر باشد.

پیش از این فیلم فقط یک تجربه حضور در تئاتر را داشتم و تمام این مسایل به سختی های نقش من در ماهی و گربه اضافه می کرد.

شما به خوبی از پس این سختی ها برآمدید و بازی قابل قبولی ارایه دادید. چگونه این اتفاق افتاد؟

شادی کرم رودی

شادی کرم رودی

ـ من از قبل با جنس سینمای آقای مکری آشنا بودم. فیلم هایشان را دیده بودم و به شدت طرفدار این مدل فیلمسازی هستم و وقتی برای انجام تست بازیگری رفتم دقیقا می دانستم که در فیلم معمولی بازی نخواهم کرد.

قبل از شروع فیلم برداری از تمام سختی های پیش رو آگاه بودم، البته تمرین های سخت و مستمری وجود داشت. من در اوج استرس در روند فیلم برداری بسیار متمرکز هم بودم و همین باعث شد که این چالش سخت را پشت سر بگذارم.

شما در اولین تجربه سینمایی خود با بازی خوبی که ارایه دادید، توقع مخاطب را از خود بالا بردید. نظر خودتان چیست؟

ـ من از بازی در این فیلم بسیار آموختم و این آموزه ها قطعا در تجربیات بعدی به من کمک خواهد کرد. وقتی که شما به عنوان بازیگر کار بسیار سختی را با آن شدت استرس پشت سر می گذارید فکر می کنم بعد از آن راحت تر از چالش های پیش رو بیرون می آیید.

کار کردن با کارگردان موفقی مثل شهرام مکری مطمئناً سطح توقع شما را از کارگردان های آینده که با آنها کار می کنید بالا می برد. چقدر ممکن است شما در انتخاب کارهای آینده سخت گیری کنید؟

ـ وقتی که من به عنوان بازیگر می خواهم نقشی را قبول کنم، آن انتخاب فقط یک جنبه ندارد. فاکتورهای زیادی هست که یک نقش را برای بازیگر جذاب می کند.  گاهی ممکن است کارگردان شناخته شده نباشد ولی خود نقش برای من جذاب باشد. گاهی جنس سینمای کارگردانی خاص آن بازیگر را مجذوب خود می کند.

گاهی حتا وجود بازیگری در برابرتان شما را ترغیب می کند در فیلمی حضور داشته باشید. بنابر این صرفا نام یک کارگردان باعث پذیرفتن نقش توسط بازیگر نمی شود.

معیار های شما برای انتخاب یک فیلمنامه چیست؟

پوستر فیلم ماهی و گربه

پوستر فیلم ماهی و گربه

ـ بازیگر ها اصولا تمایل به چالش کشیده شدن دارند، هر اتفاقی که باعث شود آنها به تجربیات جدیدی دست پیدا کنند.

زمان زیادی نیست که در سینما حضور دارم و نقش های زیادی هست که تجربه نکرده ام. ایفای نقش در شخصیت های گوناگون برای من بسیار جذاب است.

باید اضافه کنم فیلم نامه خوب را من شخصا در هیچ شرایطی رد نخواهم کرد.

شما چقدر به ایده آل های ذهن خود در زمینه بازیگری نزدیک شده اید؟

ـ در هر تجربه سینمایی که داشتم چیزهایی آموختم که در کار بعدی من بسیار کمک کننده و مفید بود.

الان احساس می کنم برای فیلم بعدی باید قدم بلندتری بردارم. مطالعه می کنم و به ورکشاپ های مختلف در زمینه بازیگری می روم و هیچ وقت در کسب تجربه و آموختن متوقف نمی شوم.

در زمینه بازیگری از خودم انتظار زیادی دارم. احساس می‌کنم که فضا برای پیشرفت وجود دارد. من به این انتظار ذهنی خیلی سخت گیرانه نگاه می کنم و همین جنس نگاه باعث عدم توقف من می شود.

در جمع سینماگران حاضر ایران علاقه مند هستید با چه کارگردانانی کار کنید؟

ـ خیلی علاقه مندم دوباره با آقای مکری، برزگر و فرحبخش که قبلا همکاری داشتم کار کنم. در عین حال بسیار علاقه‌مند هستم با آقای فرهادی تجربه ای را داشته باشم، فکر می کنم که بسیار چالش برانگیز خواهد بود. آقایان شهبازی، کیانوش عیاری و بهزادی نیز کارگردانانی هستم که مایلم با آنها همکاری داشته باشم.

نظرتان درباره جشنواره سینه ایران در تورونتو چیست؟

ـ واقعا از برگزاری این جشنواره ذوق زده شدم. به نظرم بسیار جای رشد دارد و اتفاق بسیار مهمی در جامعه ایرانی ساکن تورنتو است و ظرفیت این را داشته که مخاطبان غیر ایرانی را به خودش جذب کند که بسیار ارزشمند است.