Ali-Taheri

خبرگزاری هرانا – کنشگران کارزار “لگام”، (لغو گام به گام اعدام) طی بیانیه ای ضمن محکوم کردن حکم اعدام محمد علی طاهری، زندانی عقیدتی و بنیان‌گذار عرفان حلقه، خواستار توقف حکم اعدام وی و برگزاری دادگاهی علنی و عادلانه باحضور وکیلی تعیینی برای بررسی پرونده او شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کنشگران کارزار لغو گام به گام اعدام (لگام) طی بیانیه ای با عنوان “بازهم اعدامی دیگر و باز هم بی عدالتی دیگر”، ضمن محکوم کردن حکم اعدام محمد علی طاهری، زندانی عقیدتی و بنیان‌گذار عرفان حلقه، خواستار توقف حکم اعدام وی و برگزاری دادگاهی علنی و عادلانه باحضور وکیلی تعیینی برای بررسی پرونده او شدند.

متن کامل این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار هرانا قرار گرفته است در پی می آید:

بیانیه کارزار لگام در مورد حکم اعدام آقای محمد علی طاهری

بازهم اعدامی دیگر و باز هم بی عدالتی دیگر

هموطنان عزیز!

همانگونه که آگاهید، آقای محمد علی طاهری بنیانگذار روش فرادرمانی ، سایمنتولوژی و عرفان کیهانی یا عرفان حلقه، به رغم اینکه فعالیتهایش دارای مجوز قانونی معتبر از مراجع ذیصلاح  بوده، و در زمان گذشته مورد تأیید و توجه نظام بوده، و از ایشان به سبب آن تقدیر نیز به عمل آمده است، ازاواخر سال ۸۹ با گسترش حلقه مخاطبان ایشان، با محدودیت های گسترده ای روبرو، و در نتیجه اعمال این محدودیت ها ناگزیر به توقف کلیه فعالیتهای خود در سال ۸۹ شد.

ایشان در تاریخ ۱۴ اردیبهشت سال ۹۰ برای سومین بار بازداشت و در معرض محاکمه ی غیرعلنی قرار گرفت و به اتهامات واهی افساد فی الارض، توهین به مقدسات ، دخالت درامر پزشکی، تهیه و تکثیر و توزیع آثار سمعی و بصری غیر مجاز و چند اتهام واهی دیگر به تحمل ۵ سال زندان و جزای نقدی و شلاق محکوم شد و از آن تاریخ تا کنون، در زندان انفرادی بازداشتگاه اوین بسر می برد.

اخیرا که حکم ۵ ساله ایشان رو به اتمام است، بار دیگر و بر خلاف تمامی موازین حقوقی و بدون برگزاری دادگاهی علنی و عادلانه، ایشان را متهم به ارتداد، و محکوم به اعدام کرده اند. ما فعالان کارزار لغو گام به گام اعدام (لگام) حکم اعدام آقای طاهری را که برخلاف قانون بوده و به هیچ عنوان وجاهت قانونی ندارد شدیدا محکوم می کنیم و خواستار آنیم که در صورتی که اتهاماتی بر اساس قوانین ایران بر آقای محمد علی طاهری و فعالیت گروه ایشان وارد است، در دادگاهی علنی و عادلانه باحضور وکیلی تعیینی، به این اتهامات رسیدگی شود.

ما از مردم شرافتمند وانساندوست ایران نیز می خواهیم تا آنجا که در توان دارند از اجرای این حکم پیشگیری کنند

کنشگران کارزار لغو گام به گام اعدام (لگام)

بابک احمدی، جعفر پناهی، علی رضا جباری، فریبرز رئیس دانا، نسرین ستوده، فریده مرادخانی، اسماعیل مفتی زاده، محمد ملکی، محمد نوری زاد