سحام نیوز: احمد قابل، پژوهشگر نواندیش دینی که به علت عوارض ناشی از بیماری؛ در بیمارستان قائم مشهد بستری شده بود، ظهر امروز درگذشت.

بنا به گزارش سحام، این شاگرد برجسته آیت الله منتظری از روز سه شنبه(۲۵ مهر ۱۳۹۱) در کما فرو رفته بود و ظهر امروز دوشنبه (۹۱/۸/۱) فوت نمود.

احمد قابل سال گذشته به دنبال تشخیص تومور مغزی از زندان به بیمارستان منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. او اوایل تیر ماه سال جاری نیز بار دیگر برای در آوردن ترکش دوران دفاع مقدس تحت عمل دیگری قرار گرفت و اواخر تیر نیز بعد از عمل دشوار جراحی مغز دوران نقاهت، در بیمارستان میلاد تهران بستری شد.

احمد قابل پژوهشگر دینی درگذشت

احمد قابل در سال ۱۳۸۰ بازداشت و پس از تحمل ۱۲۵ روز زندان انفرادی در اوین، به قید وثیقه آزاد شده بود. اتهامات او در آن زمان اقدام علیه امنیت ملی، اهانت به رهبر و تبلیغ علیه نظام عنوان شده بود.

وی در ۲۹ آذر ۱۳۸۸ احمد قابل که بعد از فوت آیت الله منتظری برای مراسم تشییع او از مشهد به قم سفر می‌کرد در بین راه نیشابور بازداشت شد.دروز ۲۱ خرداد ۱۳۸۹ پس از تحمل حدود ۱۷۰ روز زندان، با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون ریالی و با حکم رییس شعبه ۵ دادگاه انقلاب مشهد آزاد شد. اولین جلسه دادگاه قابل، روز ۲۹ اردیبهشت برگزار شد.

این شاگرد برجسته مرحوم منتظری، طی سال های اخیر بارها به دلیل انتقادات خود به حاکمیت، مورد بازداشت و تهدید قرار گرفته بود و در یکی از آخرین بازداشت هایش دچار بیماری و مشکلات مغزی حاد شده است و پزشکان از وجود تومور در مغز وی خبر داده اند.

از موارد اتهامی احمد قابل سخنرانی های او در مشهد، نجف آباد و فریمان و همچنین مصاحبه با رسانه های خبری و انتقاد از رهبر جمهوری اسلامی بود.