شهروند ـ وزیر آموزش، کالج ها و دانشگاه ها، کمپس الکترونیکی انتاریو را رسما در پاییز ۲۰۱۵ راه اندازی کرد. eCampus ، وب سایتی تعاملی است که به دانشجویان کالج ها و دانشگاه های استان انتاریو اجازه دسترسی به ۱۳۰۰۰ کورس معتبر آنلاین را می دهد. در حمایت از این ابتکار عمل بی سابقه در انتاریو، وزارت آموزش عالی در حال انجام یک سرمایه گذاری قابل توجه به مبلغ ۷۲ میلیون دلار در خلال پنج سال استeCampus_Show.

در تاریخ ۱۵ ژانویه در دانشگاه رایرسون در تورنتو، ارائه دهندگان کورس ها برنامه ها و دوره هایی را که بر روی آنها کار شده و قرار است در این وب سایت ارائه شود، به وزیر محترم آموزش، کالج ها و دانشگاه ها و وزیر تحقیقات و نوآوری نشان دادند.

راه اندازی برنامه ی آنلاین برای دانشجویان در این سطح وسیع نشانگر گامی به سوی مدرنیزه کردن بخش آموزش عالی در انتاریو است. با در اختیار گذاردن گزینه ی آموزش آنلاین، فرصتی برای آن دسته از دانشجویان فراهم می شود که امکان حضور در کلاس های درس به شیوه ی همیشگی و سنتی را ندارند.

دکتر مریدی اظهار داشت که دانشجویان در مورد راه اندازی eCampus انتاریو، که به آنها دسترسی آنلاین به دوره های با کیفیت بالا را می دهد، هیجان زده هستند زیرا که می توانند مطابق با برنامه ی پر مشغله شان به راحتی از این دوره ها استفاده کنند.

اوeCampus--moridi همچنین اظهار داشت که برای اینکه دانشجویان انتاریو قادر به رقابت در بازار کار قرن بیست و یکم باشند، باید درک و دانش بالای رایانه ای داشته باشند تا در جهانی که به طور فزاینده دیجیتالی می شود، بتوانند در عرصه ی رقابت ها باقی بمانند.

از جون ۲۰۱۴ که دولت لیبرال استانی آغاز به کار کرده، تقریبا ۱۷۰هزار دانشجوی بیشتر در سال ۱۵-۲۰۱۴در کالج ها و دانشگاه ها ثبت نام کرده اند که در مقایسه با سال ۳-۲۰۰۲ افزایشی ۴۳درصدی را نشان می دهد.