شهروند ـ بزرگترین فروشگاه زنجیره ای جهان،  وال مارت، پذیرش کارت اعتباری ویزا را در شمال غرب استان انتاریو متوقف می کند. وال مارت تهدید کرده است که در صورت عدم پذیرش شرکت ویزا در مورد کاهش هزینه ها، پذیرش این نوع کارت اعتباری را در سراسر کانادا متوقف خواهد کرد.

وال مارت در ماه جون به مشتریان خود در تاندربی هشدار داده بود که به زودی از پذیرفتن کارت اعتباری ویزا معذور خواهد بود و روز دوشنبه با ورود مشتریان به داخل فروشگاه به آنها یادآور شد که تغییرات از امروز اعمال خواهد شد.

برخی از مشتریان معتقدند که عدم پذیرش ویزا چیزی را عوض نخواهد کرد و آنها همچنان به خرید کردن از وال مارت ادامه خواهند داد و به جای کارت اعتباری ویزا از پول نقد و یا کارت های دیگر استفاده خواهند کرد. برخی می گویند که از این پس مجبورند جای دیگری را برای خرید انتخاب کنند زیرا می خواهند از کارت اعتباری ویزا استفاده کنند. و در نهایت گروهی به این باورند که اگر این تهدید جدی بود از شهرهای مهم تری مانند کبک و مونترال شروع می شد.  شروع این اتفاق از تاندر بی در واقع برای این است که عکس العمل مشتریان سنجیده شود و نیز نشانگر این است که شرکت ویزا و فروشگاه وال مارت در صدد هستند به جای اینکه مشتریان خود را از دست بدهند، برای رفع مشکل کاری انجام دهند.

walmart

شرکت ویزا طی ایمیلی اعلام کرد که تمام تلاشش را خواهد کرد تا مردم کانادا بتوانند از کارت اعتباری ویزا در همه جا، حتی در فروشگاه های وال مارت، استفاده کنند. کارت اعتباری ویزا با حجم خرید ۶۰ درصد بیشترین سهم را در میان کارت های اعتباری در کانادا دارد، پس از آن مستر کارت با حجم ۵۴ درصد و امریکن اکسپرس با ۵.۴ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

سخنگوی وال مارت کانادا اعلام کرد که در حال مذاکره با شرکت ویزا هستند و خوشبین است که بتوانند به توافقی مبنی بر کاهش هزینه و رفع این مشکل دست یابند.