شهروند ـ مهندسان دانشگاه رایرسون با پژوهشگران بیمارستان سنت مایکل روی یافته های علمی آزمایشگاهی همکاری می کنند تا برای کمک به پزشکان و بیماران در نسل بعدی محصولات درمانی مورد استفاده قرار گیرند. انستیتوی مهندسی پزشکی، علم و تکنولوژی که به طور رسمی در ۲۶ ژانویه راه اندازی شد، حاصل یک همکاری بیست ساله بین رایرسون و بیمارستان سنت مایکل است. استفاده مشترک از فضای لابراتوار و بخش زیست پزشکی کمک کرده است تا یافته های پژوهشگران به طور عملی در بیمارستان و در بازار دارو و درمان جای خود را پیدا کنند. این روش استفاده ی همزمان از علم و مدیریت کسب و کار است که مدیر این بخش دکتر لیندا مکس ول، جراح فارغ التحصیل از هاروارد و ییل است و فوق لیسانس خود را در رشته مدیریت کسب و کار از آکسفورد گرفته استMoridi--Rayerson.

در مراسم راه اندازی، دکتر رضا مریدی وزیر پژوهش و نوآوری، و وزیر آموزش فنی، کالج ها و دانشگاه ها، در حال پرده برداری از لوح انستیتوی جدید گفت، این همکاری دقیقا همان نوعی است که استان ما برای رشد نوآوری ها و اقتصاد مبتنی بر دانش نیاز دارد تا بخش مراقبت های بهداشتی ما به بخش خلاقانه تری تبدیل شود.

با تطبیق قدرت علم و مهندسی رایرسون با تخصص پزشکی و بالینی سنت مایکل، یک مشارکت پویا ایجاد شده است که نه تنها به نفع بیماران در انتاریو، خواهد بود بلکه کمک می کند که انتاریو در رقابت جهانی باقی بماند.

پس از سخنان دکتر مریدی، ایشان به بازدید از تسهیلات مدرن انستیتو و دیدن آخرین اختراعات دعوت شدند. از جمله این ها “گوش”ی که در آزمایشگاه رشد می کند؛ دستگاه الکترونیکی قابل حمل برای ضدعفونی با استفاده از نور ماورای بنفش، دستگاه پیش آگاهی برای بیماران دیابتی در ریسک قطع پا، و پرینتر سه بعدی که کمک می کند به جراح تا قبل از عمل بر روی کودک، بر پیچیدگی های کار آگاهی یابد.

این اختراعات غیرمستقیم از سوی وزارت پژوهش و نوآوری ها حمایت شده است. این وزارت ۵۰ پروژه ی دانشگاه رایرسون و ۲۷ پروژه ی بیمارستان سنت مایکل را حمایت کرده است.