شهروند- علی شریفیان: ترودو با افزایش بودجه کمک به ایجاد فرصت اشتغال تابستانی برای دانشجویان صدمین روز کارش را به پایان رساند. درباره ۱۰۰ روز اول کار ترودو مقالات تحلیلی زیادی نوشته و منتشر شده است. اکثر تحلیلگران کار ترودو را به عنوان نخست وزیر مثبت ارزیابی کرده اند. ترودو اعلام کرد امسال دولت ۱۱۳ میلیون دلار یارانه به کارآفرینان می دهد که با این یارانه انتظار می رود ۷۰ هزار دانشجو به کار تمام وقت مشغول شوند. بودجه این کار در دولت قبلی ۱۰۶ میلیون دلار با هدف ایجاد کار برای ۳۴ هزار دانشجو بود. ترودو یادآوری کرد با این ترتیب دانشجویان با کار تابستانی هم تجربه هایی که لازم دارند کسب می کنند هم می توانند بخشی از مخارج تحصیل خود را به دست آورند.justin-trudeau

شرط استفاده از این یارانه این است که دانشجو سال گذشته تمام وقت درس خوانده باشد و سال بعد هم باز دانشجوی تمام وقت باشد. دانشجویان در ضمن باید بین ۱۵ تا ۳۰ سال داشته باشند.

در انتخاباتی که گذشت سه میلیون نفر بر تعداد رای دهندگان افزوده و درصد رای دهندگان به ۶۸ درصد رسید. درصدی که در ۲۰ سال گذشته بی سابقه بود. بررسی هایی نشان داده از این سه میلیون رای دهنده، بیشترشان دانشجو بوده اند.