خشایار سنجری از شهسواران میادین ارزش و ورزش و تلاش و دانش دگربار در عرصه پرورش فخر آفرید و با تعلیم و تربیت نوجوانان، چهره های تابناکی به  …


شماره ۱۲۰۸ ـ پنجشنبه ۱۸ دسامبر  ۲۰۰۸


 


 

خشایار سنجری از شهسواران میادین ارزش و ورزش و تلاش و دانش دگربار در عرصه پرورش فخر آفرید و با تعلیم و تربیت نوجوانان، چهره های تابناکی به وادی دو و میدانی هدیه داد تا این قهرمان و ملی پوش اسبق دو و میدانی ایران و کانادا که اینک مقیم تورنتوی بزرگ می باشد، برگه زرین دیگری به گنجینه افتخارات افزود و این بار در عرصه مربیگری لیاقت و کاردانی خود را به ثبت رساند.


 

رکورد ۱۶ ساله پرش سه گام نوجوانان انتاریو در هم شکست


 از راست: پیرس لوپیج، خشایار سنجری و آرمین مقصودلو

بیست و یکمین سالگشت پیکارهای قهرمانی دو و میدانی جوانان و نوجوانان انتاریو، کبک و ۸ تیم دو و میدانی از آمریکا طی روزهای ۲۸ـ۲۹ و ۳۰ نوامبر ۲۰۰۸ در  مجتمع ورزشی سرپوشیده ی دانشگاه یورک برگزار گردید.

این پیکارها با استقبال چشمگیر پیکارگران آینده ساز، به انجام رسید.

آرمین مقصودلو   و Pierce Lepage دو نوجوان بلندپرواز ایرانی و کانادایی که تمرینات خود را زیر نظر آقای خشایار سنجری، قهرمان پرآوازه مربی این رشته انجام داده  بودند در این مسابقات خوش درخشیدند و نشان دادند که آینده ای بسیار روشن دارند.

آرمین مقصودلو قهرمان و دارنده مدال طلای پرش سه گام ۲۰۰۷، دومین پرنده ی بهتر گروه ۱۴ ساله ها شد. وی با وجود سرماخوردگی و آسیب دیدگی پا با پرش خود توانست از مرز ۴۸/۱۱ متر بگذرد.

در این مسابقه Pierce Lepage  که تحت نظر مربی خود آقای خشایار سنجری تمریناتش را به مدت سه ماه به صورت فشرده انجام داده بود، توانست با اولین پرش خود رکورد ۱۶ ساله ی انتاریو را با اختلاف ۳۵ سانتی متر در هم شکند.

او در تمامی پرش هایش رکوردها را در هم ریخت و ثابت کرد که در گروه پایین ۱۳ سال بهترین پرنده انتاریو و کانادا است.

وی با پرش ۸۸/۱۰ متر رکورد Frank Benjamin  را که به میزان ۵۳/۱۰ متر در سال ۱۹۹۲ در تورنتو، به دست آمده بود، شکست.

خشایار سنجری درباره دو شاگردش می گوید:

آرمین مقصودلو در سال ۲۰۰۸ نشان داد که در دوهای سرعت می تواند آینده ساز باشد. وی در ۱۳ سالگی با سرعت ۵۰/۷ متر در ثانیه در ۶۰ متر و ۲۸ اینچ در پرش ایستاده Vertical Jump  و ۴۸/۱۱ متر پرش سه گام ثابت کرد که با تمرینات فشرده می تواند در تابستان ۲۰۰۹ یکی از سریع ترین دونده های سرعت در گروه سنی خود باشد.

همچنین او قادر است در حالت ایستاده حلقه بسکتبال را بگیرد.

Pierce Lepage  اعجوبه ی آینده پرش سه گام کانادا و به قول خشایار سنجری قهرمان آینده المپیک ۸ سال بعد، از ساختار بدنی بسیار خوبی برخوردار است.

این قهرمان با ۱۲ سال سن و سایز کفش ۱۲ و قد ۵ فوت و ۱۱ به راحتی رکورد انتاریو را در هم شکست و بدون کفش میخی نام خود را در رکوردهای داخل سالن نوجوانان کانادا ثبت کرد.

از علاقمندان به رشته های سرعت و پرش دعوت می کنیم که با آقای خشایار سنجری با آدرس  ksanjari@yahoo.com تماس برقرار کنند تا در صورتی که از لحاظ ساختار بدنی و استعداد آمادگی داشته باشند، تمرینات خود را آغاز کنند.

پرش سه گام یکی از مشکل ترین رشته های دو و میدانی است، زیرا که مچ پای قهرمانان در فاز اول پرش متحمل ۱۴ برابر وزن آنان می شود.

برای آقای سنجری و شاگردانش آرزوی موفقیت ها و پیروزی های بیشتری را داریم.