Farhad-Farsadi-n

از اول جون ۲۰۱۶ شاهد چند کاهش در پوشش های بیمه ای اتومبیل خواهیم بود که نظر شما خوانندگان محترم را به این موارد جلب می نماید:

مزایای غرامات بدنی در بیمه اتومبیل انتاریو که از سپتامبر ۲۰۱۰ قابل اجرا بوده، از اول جون ۲۰۱۶ در بخش هایی کاهش می یابد:

۱- جایگزین درآمد(Income Replacement Benefits): این همان مبلغی است که مصدوم بعد از تصادف قادر نیست به سر کار خود مراجعه نماید و از کسب و کار باز مانده است. برای شاغلان هفته ای ۴۰۰ دلار یا ۷۰ درصد درآمد ناخالص برای کسانی که شغلی ندارند بعد از ۶ ماه دوره انتظار فقط هفته ای ۱۸۵ دلار، اگر برای مراقبت به پرستار نیاز باشد هفته ای ۲۵۰ دلار و پرستار دوم هفته ای ۵۰ دلار تغییری در این پوشش بیمه ای ایجاد نشده است.

accident 

۲- هزینه های درمان و بازپروری اولیه(Medical and Rehabilitation Benefits): پرداخت غرامت معقول در مراکز بیمارستانی یا پیرا پزشکی (فیزیوتراپی ـ دارو و امثالهم) حتی اگر تحت پوشش بیمه اوهیپ یا بیمه حادثه انفرادی هم نباشد. هزینه های سرپایی ۳۵۰۰ دلار و هزینه های جدی تر اگر فاجعه آمیز نباشد تا ۱۰ سال حداکثر ۵۰ هزار دلار. این پوشش کاهش داشته است به بند ۳ توجه فرمایید.

۳مراکز درمان مکمل: برای ۲ سال هر ماه ۳۰۰۰ دلار حداکثر ۳۶۰۰۰ دلار اگر فاجعه آمیز نباشد. این پوشش بیمه ای با بند ۲ تلفیق شده و کل هزینه ها از ۸۶۰۰۰ دلار به ۶۵۰۰۰ دلار کاهش یافته است.

۴- هزینه های فاجعه آمیز بودن جمعا ۲ میلیون دلار بوده است. هزینه این پوشش بیمه ای با هزینه های درمان اولیه تلفیق شده و به ۱ میلیون دلار کاهش یافته است.

۵- سرمایه پرداختی بعد از فوت(Death Benefits): به همسر متوفی ۲۵۰۰۰ دلار و هر یک از بازماندگان اگر همسری نداشته باشد ۱۰۰۰۰ دلار و هزینه مراسم سوگواری ۶۰۰۰ دلار.

۶- پوشش هزینه های پرستار برای نگهداری مصدوم: در مراکز خارج خانه که به همین منظور تاسیس شدند یا گماردن و استخدام کردن پرستار در خانه که به امور مختلف مصدوم بپردازد. تغییری ایجاد نشده است.

 

۷-پوشش هزینه های استخدام فردی برای سرویس دهی ۲۴ ساعته و نظارت به کلیه امور فردی مصدوم: این فرد می تواند از افراد خانواده باشد یا هر شخص دیگری که توسط مصدوم یا خانواده اش انتخاب می شود. تغییری ایجاد نشده است.

 

۸- پوشش هزینه های استخدام فردی برای خانه داری و هر هزینه ای برای تغییر دکوراسیون خانه که مصدوم یا ازکارافتاده تصادف بتواند در خانه اش به زندگی ادامه بدهد از قبیل نصب پله برقی برای دسترسی به طبقه دوم خانه. تغییری ایجاد نشده است.

 

۹- مراحل تشکیل پرونده :اولین و مهمترین مساله تعیین حدود مسئولیت شرکت بیمه است. به عبارت دیگر تشخیص اینکه کدام شرکت بیمه درگیر در حادثه بایستی اولین پرداخت کننده باشد مهم است. بعد از ۷ روز از گذشتن حادثه بایستی به شرکت بیمه اطلاع داد و مدارک مورد نظر تکمیل و در مدت ۳۰ روز برای بخش غرامت بیمه ارسال شود.

* فرهاد فرسادی بروکر خبره و رسمی کانادا با سابقه تدریس بیمه در دانشگاه ها است.

farsadi@insurefar.com