پروانه میثاقی سرپرست مدرسه فارسی تورن لی

پروانه میثاقی سرپرست مدرسه فارسی تورن لی

شهروند ـ فرح طاهری: جمعه ۴ مارچ ۲۰۱۶، دانش آموزان مدرسه ی فارسی تورن لی به سرپرستی پروانه میثاقی، نوروز را در سالن بزرگ مدرسه جشن گرفتند.

مدرسه فارسی به همت خانم میثاقی بیست و پنج سال یا یک ربع قرن است که فعالیت می کند و به کودکان و نوجوانان ایرانی زبان فارسی می آموزد. این مدرسه ۴۶۰ دانش آموز دارد از کودکستان تا کلاس هشتم.

پری میثاقی در سخنان گشایش جشن، از زحمات همیشگی معلمان و گروه همیاران و داوطلبان سپاسگزاری کرد و نوروز را به صدها تن از شرکت کنندگان در سالن تبریک گفت.

اهدای تقدیرنامه دولت انتاریو به خانم پروانه میثاقی توسط دکتر رضا مریدی

اهدای تقدیرنامه دولت انتاریو به خانم پروانه میثاقی توسط دکتر رضا مریدی

دکتر رضا مریدی، نماینده ریچموندهیل در مجلس استانی و وزیر آموزش حرفه ای، کالج ها، دانشگاه ها و وزیر پژوهش و نوآوری در سخنان کوتاهی، همت خانم میثاقی را برای بیست و پنج سال پایداری در این راه ستود و ضمن تبریک سال نو، تقدیرنامه ای را از سوی خانم کاتلین وین نخست وزیر انتاریو به خانم میثاقی اهدا کرد.

در ادامه خانم آی وی چن، مدیر بخش زبان های بین المللی که هر ساله در جشن نوروز شرکت می کند و دیگر کمی هم فارسی حرف می زند، به حاضران تبریک گفت و پس از آن خانم رشمی سواراپ از اعضای هیئت مدیره مدارس منطقه ی یورک که برنامه های زبان مادری را در مناطق مختلف ارائه کرده اند، در اهمیت پرداختن به فرهنگ و زبان مادری سخن گفت

.

پس از اجرای چند برنامه از سوی کودکان و نوجوانان مدرسه، آقای مجید جوهری، نماینده ی ایرانی تبار مجلس فدرال کانادا، دقایقی با جمع سخن گفت. او ضمن تبریک سال نو، حامل پیام شادباش نوروزی از سوی دفتر آقای جاستین ترودو نخست وزیر کانادا هم بود و از سوی ایشان تقدیرنامه ای را به خانم میثاقی اهدا کرد.

این شب رنگین کمانی بود از موسیقی و رقص و شعر، و موضوع بیشتر کارهای هنری اجرا شده بهار و نوروز و سرزمین مادری بود.

برنامه هایی که اجرا شد شامل رقص ها و سرودهای جمعی، دکلمه اشعار، تک نوازی و دونوازی ساز (ویلن، فلوت، پیانو، سنتور)، نمایش موزیکال، از جمله: نمایش هفت سین، اجرای دختر بویر احمدی با پیانو، نمایش موزیکال حرفه ها، برنامه حاجی فیروز، شعر سرزمین ایران و بسیاری دیگر بود.

مربیانی که سرپرستی برگزاری برنامه ها را برعهده داشتند عبارت بودند از

:

خانم ها: سقراطی، یزدان پناه، مشهدی زاده، فرهادی، گلچین، شوکت، بابایی، ذاکر، کاشانی، فتاحی، شجری، زند، پگاه بابایی، تهرانی، تاجیک، راسخی، هاشمی

آقای بابک اردلان نماینده گروه همیاران در برگزاری جشن بسیار فعال بود. دیگر همیارانی که در برگزاری جشن یاری داده اند خانم ها آل محمد، مرادی، ایرانشاهی، شیخ الاسلامی، شریعت زاده، لاجوردی، شجاعی و دبیر

اهدای تقدیرنامه دولت کانادا به پروانه میثاقی توسط آقای مجید جوهری

اهدای تقدیرنامه دولت کانادا به پروانه میثاقی توسط آقای مجید جوهری

کودکان و نوجوانانی که به صورت انفرادی یا دو نفره شعر خواندند یا ساز نواختند عبارت بودند از:

هلنا خاتمی، ملورین خزاعی، آوا کریمی، نگین علیزاده، روشینا شکوهی، مبین آشتیانی، مانلی اصغری، شایلی پلاسید، هانا قربانی، نگین علیزاده، آرتین حجازی و نورا پورهاشمی

بیتا، یاسمن، رژین، نیکی، دیبا، هلیا، مهسا، مونا، مرسده، نگین و شایان نوجوانان داوطلبی بودند که در اجرای برنامه یاری رساندند.

همکاران دیگر مدرسه فارسی در طول سال خانم ها چرمچی، شبابی ، میرعارفی، مکی، صانعی نژاد، وکیلیان، مریم عزی، رعنا محمداسماعیل هستند.

آقای مدیرمسیحایی از گروه همیاران نوازندگی تنبک را برعهده داشتند. از مسئول سیستم صوتی (دی جی امیر) و استودیو Pretty Face برای عکس و فیلم نیز در مراسم تشکر شد.

در گفت وگوی کوتاهی با خانم میثاقی، ضمن تبریک بیست و پنج سالگی تأسیس مدرسه فارسی، از ایشان پرسیدم از جامعه ی ایرانی اینجا چه انتظاری دارید، او گفت: از جامعه ایرانی ـ کانادایی انتظار دارم که ما را درک و همراهی کنند. مثلا این سالن گنجایش محدودی دارد، ولی هر سال موقع توزیع بلیت به خانواده های دانش آموزان، ما مشکل داریم. بسیاری تعداد بیشتری بلیت می خواهند که امکانش نیست. خیلی دوست داشتیم که مکان بسیار بزرگتری داشتیم و از تمام دوستان و فامیل دانش آموزان هم دعوت می کردیم، ولی امکانش فعلا نیست.

جلد شهروند 1587 مورخ 24 مارچ 2016

جلد شهروند ۱۵۸۷ مورخ ۲۴ مارچ ۲۰۱۶

یک بار دیگر از طرف شهروند به خانم پروانه میثاقی و همکاران پرتلاش ایشان، بیست و پنج سالگی مدرسه ی فارسی تورن لی را تبریک می گوییم و برایشان تداوم و موفقیت های بیشتر آرزو می کنیم.

عکس های  این برنامه را اینجا ببینید