مراسم چهل‌و‌هشتمین سالروز تاسیس کانون نویسندگان ایران دیروز (سه‌شنبه ۳۱ فروردین) با حضور اعضا و میهمانان برگزار شد. مجری برنامه رضیه انصاری (داستان‌نویس و عضو کانون) بود.

نخست اشکان شب‌افروز هنرمند جوان به اجرای ترانه‌ای پرداخت که برساخته‌ی یکی از اشعار شاملو بود. سپس نماینده هیئت دبیران کانون، ناصر زرافشان، درباره‌ی رابطه‌ی نویسندگان و هنرمندان با قدرت سیاسی سخن گفت. با پایان گرفتن سخنرانی، کامران جمالی و اقبال معتضدی دو تن از شاعران عضو کانون هر یک سروده‌ای از خود خواندند. پس از آن قارن سوادکوهی تاریخچه‌ی تاسیس و فعالیت کانون میان سال‌های ۱۳۴۷ تا ۱۳۶۰ را قرائت کرد. در ادامه مازیار نیستانی و رحیم رسولی دو شاعر دیگر عضو کانون هر یک شعری خواندند پس از آن منیژه نجم عراقی بخش دوم تاریخچه‌ را که شامل دوره‌ی سوم فعالیت کانون می‌شد مرور کرد

[metaslider id=71195]

.

قسمت بعدی برنامه موزیک بود که حسین اشتری هنرمند جوان دیگر به اجرای دو ترانه پرداخت.

در بخش پایانی که به معرفی اعضای جدید کانون اختصاص داشت علیرضا آدینه، آیدا عمیدی و علی کاکاوند پس از معرفی خود یکی از سروده‌های‌شان را خواندند. در این برنامه جعفر پناهی (کارگردان سینما)، کاظم فرج‌اللهی از انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مستقل تهران، اکرم نصیریان از انجمن ندای زنان و ریحانه انصاری (فعال کارگری) به عنوان میهمان حضور داشتند.