شهروند- افتتاحیه ی جشنواره ی تئاتر استراتفورد (Stratford)که قرار بود دیشب، دوشنبه، با نمایش The Tempest ویلیام شکسپیربه کارگردانی آنتونی سیمولینو آغاز شود به دلیل هشدار امنیتی پلیس مبنی بر وجود بمب در سالن نمایش کنسل شد. در پی این هشدار دو سالن اصلی شهر استراتفورد در انتاریو به نام های Avon Theatre و Festival Theatre تخلیه شدند و ماموران امنیتی از کسانی که برای دیدن افتتاحیه این جشنواره در مکان حاضر شده بودند درخواست کردند که از این دو سالن دوری کنند.

گفته می شود که حدود ۲۰۰۰ نفر در این مکان حضور داشتند که به کمک نیروهای پلیس و ماموران سالن به بیرون رانده شدند. برای اولین بار است که چنین هشدار امنیتی در هنگام برگزاری جشنواره در این شهر اتفاق می افتد.

مقامات جشنواره اعلام کرده اند کسانی که موفق نشدند نمایش The Tempest  را تماشا کنند پول بلیت خود را پس می گیرند و جشنواره از روز سه شنبه با تمهیدات شدید تر امنیتی آغاز خواهد شد.

جشنواره ی تئاتر استراتفورد هرسال در شهری به همین نام در انتاریو که به “شهر شکسپیر” شهرت دارد، برگزار می شود و نمایش نامه های مختلفی در این جشنواره به اجرا در می آید.

در جشنواره ی امسال قرار است در نمایشنامه های شکسپیر زنان نقش مردان را بازی کنند و این یکی از ویژگی های منحصر به فرد امسال در استراتفورد است که می تواند گامی موثر در شکستن تابوهای جنسیتی باشد و نشان دهد که چگونه جنسیت تنها یک نقش است و ما آن را بازی می کنیم.