۱

سابق می گفتند حرف راست را باید از بچه شنید، اما مقام رهبری در این بیست و هفت سالی که سکاندار نظامند، نشان داده اند که دست کمی از بچه ندارند تا جایی که امروز همه فضلا و دانشمندان نظام معتقدند که حرف راست را باید از مقام رهبری شنید.

ایشان که ابوالمشاغل اند و دست شان توی کار است، سرانگشتی دخل و خرج تمام کارها را تا دینار آخر حساب کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که در دنیا هیچ شغلی مثل طلبگی نیست. مقام رهبری در دیدار با مدرسان و طلاب حوزه‌های علمیه‌ تهران فرموده اند:” ارزش طلبگی به این است که هیچ کاری جایگزین آن نیست و طلبگی از همه‌ تخصص‌های موجود تأثیرش بیشتر است».

خب آدم اگر یک جو عقل داشته باشد می داند که حق با مقام رهبری است چون طلبه بدون اینکه بیلی بزند سرماه حقوقش را می گیرد. و دیگران هم راضی اند که طلبه کار نکرده حقوق طلب نماید، به شرطی که طالب حقوق دیگران نشود، ولی خب، چون کمر طلبه زیر فشارِ شب کاری خم می شود بنده خدا علیرغم میل باطنی مجبور است حقوق دیگران را هم بالا بکشد.

۲

ممکن است بگویند تخصص هایی هستند که بسیار موثرتر از طلبگی هستند، مثل اقتصاد دانی یا ریاست پلیس و امنیت و یا حتی پزشکی. در حالی که مقایسه ی ساده ای بین این مشاغل نشان می دهد که طلبگی به مراتب تاثیرات ارزشمند تری دارد.

talabeh

به عنوان مثال در کشورهایی که خرشان توی دنیا می رود وقتی بمبی منفجر می شود، یا یک بیماری به سراغ جامعه می آید، یا مثل ینگه دنیا وفور اسلحه امنیت جامعه را به خطر می افتد، رئیس و روسای پلیس با صدها کارشناس و متخصص روزها و هفته ها جلسه می گذارند  و با کلی بودجه و دوربین و رصد خانه، دست آخر حدس می زنند که شاید فلان چیز بتواند امنیت جامعه را به خطر بیندازد. اما یک طلبه در ایران چشم هایش را می بندد و دهانش را باز می کند و لخت از حمام خارج می شود و فریاد می زند: یافتم یافتم. ملت با خوشحالی می پرسند اخوی چی را یافتید؟  پیش خودشان فکر می کنند طرف طلبه است و دستش توی کار است شاید قانون اختلاس را کشف کرده و همه به نان و نوایی خواهند رسید. اما جناب طلبه با شادی اعلام می کند: دوچرخه سواری دختران و بانوان خردسال(دختربچه هایی که اسباب بازی شبیه دوچرخه سوار می شوند) امنیت جامعه را به خطر می اندازد. مسئولان امنیتی هم نفس راحتی می کشند و می گویند آخیش راحت شدیم، خدا خیرت بده.

۳

مردم تا زمانی حاضرند دست به دامان اطبا بشوند که امید به زنده ماندن بیمار داشته باشند؛ اما به محض اینکه بیمار رو به قبله شد، حاضر نیستند جواب سلام پزشک را بدهند. تازه اگر از خجالتش درنیایند شانس آورده. در حالی که اگر بیمار بمیرد، به سراغ اولین کسی که می روند طلبه است. و صمیمانه از ایشان تقاضا می کنند توی قبر نیز متوفی را تنها نگذارد تا میت سالم به مقصد برسد.  به همین دلیل است که پزشک از ترس اینکه مریض بمیرد و دستش بجایی بند نشود مثل خوانندگان پولش را جلو جلو می گیرد. اما طلبه مطمئن است که دستمزدش بیمه ابلفضل است.

پزشک اگر بخواهد مغز بیماری را از شر موجودات ناباب خلاص کند قبل از هرچیز باید سر بیمار را بشکافد تا بداند آن تو چه خبر است. و برای شکافتن سر مریض احتیاج به صد تا دستگاه و دستیار دارد. طلبه با چهارتا ورد و وعظ و بدون اینکه خراشی به سر وارد کند چنان مغز بیمار را شستشو می دهد و تمیز می کند که طرف حاضر می شود صدها سر را بی دلیل بشکافد. علاوه بر اینها مهمترین ویژگی طلبه این است که نه کتش دکمه دارد، نه شلوارش زیپ دارد و نه کفشش بند.

***

ما بیمارستان ساختیم و عراقی ها بردند…

دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشت و درمان زمانی که می خواست سوار ماشینش شود، بلند بلند گفت: بحق پنج تن که همه مریض ها شفا پیدا بکنند. از ایشان پرسیدند: دکتر چی شده شب جمعه ای به مریضان مملکت فیض می رسانی؟

masjed

دکتر هاشمی جواب داد: چون دولت پول ندارد بیمارستان بسازد. مریضان مملکت زدند توی سرشان و پرسیدند: چاره چیه دکتر؟

وزیر بهداشت جواب داد: اگر بعد از برجام شرکت‌های خارجی همت کنند انشاالله خدمات بهداشتی و درمانی بهبود خواهد یافت. مریضان گفتند: آمدیم و شرکت های خارجی در ایران بیمارستان نساختند.

دکتر هاشمی در حالی که بیمارستانی که با پول ایران در عراق ساخته شده را نشان بیماران می داد گفت: ما ساختیم و دیگران خوردند، دیگران بسازند تا شما بخورید.

مریضان گفتند: اخوی سال قبل ۳۶۰ میلیارد تومان هزینه ساخت مسجد شده آنوقت پول ندارید بیمارستان بسازید؟

ایشان جواب دادند: به جان شما دولت قبلی بیست هزار تُن کاشی فیروزه ای از چین وارد کرده بود و به خاطر اینکه این سرمایه هنگفت هدر نرود مجبور شدیم مسجد بسازیم.

ایشان همچنین افزودند: البته عراقی ها چون امام و امامزاده ندارند برایشان بیمارستان ساختیم.

مریضان پاسخ دادند: مرد حسابی ائمه اطهارهمولایتی عراقی ها هستند و هیچکس همولایتی هایش را ول نمی کند غریبه ها را بچسبد.

دکتر جواب داد: اتفاقا از ۱۵ میلیارد دلار درآمد ارزی عتبات عالیه در عراق، چهارده هزار و نهصد و نود ونه تایش ارز ایرانی یعنی تومن ناقابل خودمان بوده و یک دینار ارز خارجی در بین نذورات دیده شده، از قدیم هم گفته اند قدح جایی رود که کاسه بازآید. و فریاد زد: این شمایید که با پای پیاده هزاران کیلومتر می روید زیارت  والا عراقی حاضر نیست دو قدم راه برود زیارت،  و در حالی که در ماشین را می بسته پرسیده: بیمارستان سی چتونه؟…

کیم کارداشیان عامل بدحجابی کشور

Kim-Kardashian

نماینده آبادان در مجلس انقلابی در حالی که پشت تریبون غش غش می خندید گفت: خنده دار است کا، تلویزیون رسمی کشور تصویر نخست وزیر اسرائیل با کراوات را پخش می‌کند کا، اما از پخش تصویر محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین جمهوری اسلامی با عبا، ابا دارد.

یکی از نمایندگان هم جواب داد: نتان- یاهوو و جورج بوش دشمن اند، و دشمن بهترین دوست نظام است، و اضافه کرده، نظام به دشمن احتیاج دارد اما هیچ احتیاجی به فتنه گر ندارد!

فرمانده سپاه نیز در حالی که عکس نیمه لخت کیم کارداشیان را در تلویزیون نشان می داد، گفت: ایشان هم دشمن است و هم سرمشق بی حجاب های کشور، اما دلیلی ندارد نشانش ندهیم اتفاقا نشانش می دهیم تا مردم عامل بدحجابی مملکت را بشناسند، ولی خاتمی را همه می شناسند و نشان دادنش جز اینکه فشار خون مقام رهبری را بالا ببرد، سودی برای نظام ندارد. در همین حال جورج آقا، سخنگوی کیم کارداشیان با ارسال نامه ای به محمد جواد ظریف، از ایشان پرسیده: کیمیا جان چند روز است حسابی گیج شده و هی می گوید جورجی جان از جیمی(جواد) بپرس حجاب چی هست؟