شهروند- علی شریفیان: چهارشنبه شب هفته گذشته در صحن پارلمان کانادا اتفاق کم سابقه رخ داد که سبب جنجال بسیار شد. در حالی که نمایندگان مجلس در حال رای دادن به طرح دولت درباره خودکشی بیماران لاعلاج با کمک پزشکان بودند تا پس از بازبینی سنا در روز ششم که معین شده به دادگاه عالی کانادا بدهند، گروهی از نمایندگان ان دی پی و از جمله توماس مولکر عملا راه گوردن براون، نماینده محافظه کار را سد کرده بودند تا در رای گیری تاخیر ایجاد کنند. در ویدئوی کوتاهی که از این حادثه موجود است، جاستین ترودو وقتی متوجه این موضوع می شود به رغم معمول عصبانی شده، از جایگاهش بلند می شود. به سمت براون می رود و دست او را می گیرد از میان جمع نمایندگان ان دی پی گذرانده تا به صندوق رای برساند. ترودو در راه بازگشت آنگونه که در تصاویر می توان دید به طور اتفاقی آرنجش به سینه خانم روث الن بروسوو نماینده ان دی پی خورد. خانم بروسوو پس از چند لحظه درنگ از صحن مجلس خارج شد. در هنگام این برخورد غیر تعمدی مولکر با خشم و عصبانیت به ترودو می تازد. در نهایت رئیس مجلس فضا را آرام کرد.

trudeau-mulcair-

نخست وزیر در سخنان خود چند بار پوزش خواهی کرد. شماری از نمایندگان به شدت از ترودو انتقاد کردند و حتی یک نماینده خواستار دخالت نیروهای پلیس شد. خانم بروسوو درباره شدت ضربه توضیح داد. خانم الیزابت می موضوع را بی اهمیت خواند و یادآور شد که برخورد کاملا اتفاقی بوده است.

این حادثه بازتاب گسترده ای در رسانه ها پیدا کرده و تا کنون ده ها نقد و بررسی درباره آن نوشته شده است. در همین ارتباط سی تی وی هم یک نظرسنجی در سایت خود انجام داده است. سی تی وی از مردم پرسیده: آیا شما (بعد از این ماجرا) نظرتان درباره ترودو عوض شده؟ از ۶۳۳۳ نفر شرکت کننده ۲۰۷۰ نفر ( ۳۳ درصد) جواب مثبت داده و ۴۲۶۳ نفر (۶۷ درصد) هم گفته اند نه نظر آنها عوض نشده است.