جایگزینی زانو arthroplastyهم نامیده می شود.

بر اساس آمار مرکز کنترل و پیش گیری از بیماری ایالات متحده، تنها در ایالت متحده به صورت سالانه حدود ۷۲۰۰۰۰ عمل جایگزینی زانو انجام می شود.

 جایگزینی زانو عملی است که برای افرادی که دارای زانوی آسیب دیده شدید هستند انجام می شود. این عمل می تواند درد را بهبود بخشیده و به بیمار اجازه فعال بودن بیشتر دهد. در صورتی که درد زانو دارید و داروها و سایر درمان ها کمک نکند، پزشک شما ممکن است این جراحی را توصیه کند.

Arthritis-knee

در صورت داشتن جایگزینی کامل زانو جراح غضروف و استخوان آسیب دیده را از سطح مفصل زانو خارج کرده و آنها را با یک سطح فلزی یا پلاستیکی دست ساز جایگزین می کند. در این جراحی جایگزین جزئی، جراح تنها یک بخش از مفصل زانو را جایگزین می کند. این جراحی می تواند منجر به زخم شدن، لخته خون و یا به ندرت عفونت شود. پس از عمل جایگزینی زانو، شما قادر نخواهید بود که به راحتی فعالیت های  خاص مثل دویدن یا پریدن را انجام دهید.

برخی بیماریها نیز می تواند منجر به جراحات یا مشکلات لگن شود. ورم مفاصل استخوانی می تواند منجر به درد و محدود شدن حرکات شود. ضعیف شدن استخوان لگن  osteoporosis منجر به  ضعیف شدن استخوان ها می شود که آنها را شکننده می کند. هر دوی اینها در افراد پیر بسیار متداول است. برای درمان اختلالات لگن استراحت کردن، مصرف دارو، درمان های جسمانی یا جراحی شامل عمل جایگزینی لگن توصیه می شود.

 

جراحات و اختلالات ستون فقرات

ستون فقرات شما از ۲۶ دیسک استخوان که vertebrae نامیده می شود، تشکیل شده است.  vertebrae از ستون مهره ها محافظت کرده و به شما اجازه ایستادن و خم شدن می دهد. برخی از مشکلات می تواند ساختار این ستون فقرات را تغییر داده یا به vertebrae  و بافت های احاطه شده، صدمه بزند. این مشکلات عبارتند از:

*عفونت ها

*جراحات

*تومورها

*شرایطی مثل  spondylitis ankylosing، و scoliosis

*تغییرات استخوان مربوط به سن مثل انقباض و تنگی مجرای پشتی spinal stenosis

دلایل تاکید بیمه بر اخذ آن، حفظ ثبات زندگی اشخاص در مواجهه با هر رویداد پیش بینی نشده است. یکی از پوشش های زیبای بیمه را می توان بیمه ناتوانی جسمی قلمداد کرد. هر یک از ما به دفعات در طول زندگی ممکن است در معرض اتفاقی قرار گیریم که در آن نیازمند کمک کسی شویم. این بیمه می تواند هر بار در هر حادثه ای که فرد را نیازمند یاری شخص دیگری در دو مورد از امور شخصی، مانند لباس پوشیدن، استحمام و یا غذا خوردن می کند، فعال شود. این که فکر کنیم ما هرگز در فهرست چنین افرادی قرار نمی گیریم اشتباه محض است.

بیمه مراقبت ویژه ناتوانی جسمی و از کار افتادگی، بیمه ای نیست که بتوانیم آن را به سن خاصی متصل کنیم. متاسفانه بسیاری با شنیدن این نام، سالخوردگی را در ذهنشان فرض می کنند در حالی که ناتوانی، به دلایل بسیاری می تواند حادث شود.

بیمه  مراقبت ویژه در صورت عدم توانایی انجام کارهای روزانه هر فرد عادی  از ۱۰۰۰ تا ۸۵۰۰ دلار معاف از مالیات پرداخت می کند.

ترجمه و منابع: Health News  و www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی است و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید. news@insufin.com

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱ جوابگوی سئوالات شما عزیزان می باشد. از شما علاقمندان رادیو و تلویزیون دعوت می شود بیننده برنامه ما در سراسر دنیا از کانال تصویر ایران دوشنبه ها ساعت ۶:۳۰ عصر به وقت تورنتو باشید.

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید

www.cover4u.ca

   www.insufin.com

      www.sherkatbimeh.com

www.youtube.com/sherkatbimeh

   www.facebook.com/Insufin

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو انجمن رسمیAdvocis  به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.