شهروند ـ میشا بازلوسکی دانشجوی دانشگاه مک ایوان ادمونتون بعد از حملات مرگبار روز جمعه در نیس فرانسه گم شده است و خبری از او در دسترس نیست. این دانشجوی اهل اوکراین که دارای اقامت کاناداست یکی از پنج دانشجو و یک کارمند دانشگاه مک ایوان است که برای شرکت در یک برنامه ی تابستانی در فرانسه به سر می برد. به گفته این کارمند دانشگاه، آنها تصمیم داشتند که برای دیدن آتش بازی روز باستیل به منطقه ی Promenade des Anglais بروند، ولی تغییرات آب و هوایی سه تن از آنها را از رفتن منصرف کرد، اما میشا و یکی دیگر از دانشجویان در هنگام حمله کامیون در این منطقه حضور داشتند. دانشجویی که همراه میشا بود و خوشبختانه نجات یافته است می گوید که آنها در زمان حمله خیلی به همدیگر نزدیک بودند.

Mykhaylo-(Misha)-Bazelevskyy

کامیون مهاجم قبل از متوقف شدن توسط نیروی پلیس، مسافت دو کیلومتر را در میان جمعیت طی کرد که متاسفانه در این حمله وحشیانه ۸۴ نفر کشته و بالغ بر ۲۰۰ نفر مجروح شده اند. به دلیل اینکه میشا با پاسپورت اوکراینی سفر کرده بود در هیچ کجا خبری مبنی بر گم شدن یک کانادایی اعلام نشد. دانشگاه مک ایوان با مقامات اوکراینی در تماس است و تلاش برای اطلاع از وضعیت میشا همچنان ادامه دارد.

جاستین ترودو مراتب همدردی خود را با خانواده های قربانیان اعلام کرد و بیان کرد که برای مبارزه با تروریسم و ایجاد آرامش در جهان در کنار فرانسه ایستاده است.