شهروند ـ نیمی از رای دهندگان تورنتو با تصمیم شورای شهر مبنی بر گسترش شبکه مترو به اسکاربورو موافق هستند، اما تعداد کمی می گویند که این تصمیم رای گیری بعدی آنها را برای انتخاب شهردار تحت تاثیر قرار خواهد داد. یک نظرسنجی جدید توسط انجمن تحقیقات نشان داد که ۴۹ درصد از پاسخ دهندگان از گسترش مترو به مرکز شهر اسکاربورو به جای یک خط راه آهن
سبکLRT  حمایت کردند، ۳۵ درصد مخالف این طرح بودند و بقیه نیز نظری نداشتند. پشتیبانی از این برنامه در میان ساکنان اسکاربورو بیشتر بود و ۶۳ درصد آنها از این تصمیم حمایت کردند. این حمایت در میان ساکنان شهر قدیم تورنتو کمتر بود جایی که تقریبا نیمی از مردم با این تصمیم مخالف بودند. گروه دیگری که بیشتر از این برنامه حمایت کردند کسانی بودند که در سال ۲۰۱۴ از داگ فورد (Doug Ford) حمایت کرده بودند، حدود ۶۶ درصد، کسانی که در بازه سنی ۱۸ تا ۳۴ سال قرار دارند، حدود ۵۳ درصد، و کمتر پولدارند.

subway-construction

جان توری، شهردار، در حال انجام مقدمات کار برای اجرای این طرح است. خلاف همه ی انتقاداتی که به  رای گیری وارد است، این نظرسنجی جدید نشان می دهد افرادی که در انتخابات اخیر از جان توری حمایت کردند تقریبا به اندازه ی مساوی در مورد این تصمیم موافق و یا مخالفند، ۴۵ درصد موافق و ۴۰ درصد مخالف. همچنین تنها ۲۶ درصد از کسانی که از اولیویا چاو(Olivia Chow) حمایت کرده بودند، خواستار پیشرفت طرح مترو هستند. تنها اقلیتی شامل ۳۷ درصد می گویند که این طرح ممکن است رأی آنها را در سال ۲۰۱۸ تحت تاثیر قرار دهد. از هر پنج نفر یک نفر می گوید که به کاندیدایی که از این برنامه حمایت کند رای نمی دهد و بقیه، تقریبا  به تعداد مساوی مخالفان، با این طرح موافقند.  انجمن نظرسنجی کانادا این نظرسنجی را درتاریخ ۱۹ جولای  و با شرکت ۸۶۸ نفر به صورت رندوم از بین بزرگسالان اهل تورنتو با استفاده از تلفن انجام داد. نتایج این نظرخواهی با احتساب سه درصد خطا دارای اعتبار است.