شهروند ـ نوشتن ” کیسه ی آب من پاره شد” در فیس بوک، توسط شری لین کرنستون( Sherri-Lyn Cranston) 29 ساله ، کافی بود تا ضربان قلب بسیاری از مادران جانشین سریع تر شود. او دو هفته ی قبل درباره تاریخ وضع حملش با بسیاری از این مادران حرف زده بود. شری برای اولین بار است که رحمش را اجاره می دهد. نگاهی به صفحه  فیس بوک این مادران، ممکن است این تصور را ایجاد کند که این مادران سالهاست همدیگر را می شناسند، اما در واقع این رابطه به صورت آنلاین و با عنوان سارو سیسترز (surro-sisters) که ریشه در کمک آنها به خانواده هایی داشت که نیازمند فرزند هستند شکل گرفت.

آنها تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند و به اعتقاد برخی از آنان این یک پیوند خواهری است که هیچ کس، تا زمانی که یک مادر جانشین نباشد،  آن را نمی فهمد. این خواهران احساسات خود را از زمانی که حاملگی اعلام می شود تا زمان تولد بچه ای که برای دیگران است با هم قسمت می کنند و گاهی در اندوه یکدیگر، به دلیل سقط شدن جنین، شریک می شوند. عمق رابطه آنها را در کامنت هایی که زیر نوشته هایشان می گذارند می توان حس کرد.

surrogate-mother

این خواهران برای هر اتفاقی آماده اند و سعی می کنند تجربه ی خودشان و اطلاعاتشان را به طور کامل انتقال دهند. گاهی برخی از این مادران توسط خانواده هایی که قرار است بچه برای آنها باشد تحت فشار قرار می گیرند و همین باعث می شود که از این کار انصراف داده و از جانشین شدن بترسند و دلشان نخواهد در آینده این کار را انجام دهند. نقطه مقابل مادرانی هستند که از کمکی که انجام می دهند بسیار خرسندند.

شل پاتون از اتاوا هفته پیش با گذاشتن یک عکس سلفی در گروه فیس بوکی این خواهران خوشحالی اش را از کاری که انجام می دهد اعلام کرد. او مادری است که با کمال میل و با اشتیاق زیاد به خانواده ای که نیاز به کمک دارند فرزند هدیه می دهد و به عقیده اش این کار نیازی به پول گرفتن ندارد. او به شدت با تبلیغاتی که برای مادر جانشین شدن در آمریکا در جریان است مخالف است و می گوید همه ی خانواده ی های نیازمند کمک، توان مالی برای پرداخت را ندارند و با این تبلیغات، این کار به عملی لوکس تبدیل خواهد شد. همسر پاتون او را در این امر تشویق و پشتیبانی می کند. گاهی سقط جنین باعث می شود که هر دو طرف بسیار آسیب ببیند و مادران تحت فشار و سرزنش خانواده بچه قرار بگیرند.

تریلین میهان، مادر جانشین اهل نیو فاند لند، که دچار سقط جنین شده بود و هراس این را داشت که با ناراحتی والدین آینده بچه روبرو شود از خواهرانش درخواست کمک فکری کرد و با سیلی از همدردی ها و نصایح آنان روبرو شد. همین همدردی ها باعث شد که او بخواهد دوباره این عمل را تکرار کند. این رابطه ی خواهرانه در صنعت رو به رشد مادر جانشین می تواند کمک بسیار بزرگی باشد برای مادرانی که دلشان می خواهد این کمک را انجام دهند و نیاز به پشتیبانی و کمک فکری دارند.