در خارج از کشور، شما باید از همان قوانین ایمنی برای نوشیدن یا مصرف مواد استفاده کنید که در خانه رعایت می کنید. از الکل به طور مسئولانه استفاده کنید و از مواد مخدر غیرقانونی استفاده نکنید. آگاه باشید که مواد مخدر و الکل ممکن است با سایر مواد، بعضی اوقات مواد سمی مخلوط بوده و چیزی نباشد که شما قصد خریدش را داشتید.

هرگز نوشیدنی خود را بدون مراقبت رها نکنید و هرگز از غریبه ها  نوشیدنی قبول نکنید. نوشیدنی خود را در زمان آماده شدن و سرو شدن نگاه کنید. آنها ممکن است با مواد مخدر هیپنوتیزمی که می تواند شما را در احتمال خطر دزدی یا تجاوز جنسی قرار دهد، آلوده شوند.

هنگام رانندگی مواد مخدر ننوشید. تحت مجازات های شدیدی برای نوشیدن حتا مقدار کمی الکل قرار می گیرید. هرگز سوار ماشین فردی که فکر می کنید ممکن است مست بوده یا مواد مخدر مصرف کرده باشد، نشوید.

 marijuana

همراه داشتن الکل در حین سفر 

وارد کردن، همراه داشتن و استفاده از الکل در برخی کشورها مثل، عربستان سعودی  قطر و ایران قدغن است. قبل از سفر به خارج از کشور، با مشاوره یا سفارت کشوری که قصد بازیدش را دارید در کانادا برای فهمیدن اینکه الکل قدغن می باشد، تماس بگیرید.

 

استفاده از مواد مخدر تفریحی

خریداری و استفاده از مواد مخدر حتا در کشورهایی که چنین کارهایی متداول است می تواند منجر به اتهامات جنایی، بازداشت و زندانی شدن شود.

در صورتی که قوانین را در سایر کشورها بشکنید، شما تحت سیستم قضایی آن کشور قرار می گیرید بنابراین با انتقال، نگهداری و استفاده از مواد مخدرغیرقانونی تحت هیچ شرایطی موافقت نکنید.

 

قربانی قاچاقچیان  مواد مخدر نشوید

قاچاقیچان از گردشگران بویژه از زنان و مسافران جوان تر و مسن سالها به عنوان طعمه استفاده می کنند. این هشدارهای ساده از تبدیل شدن شما به قاچاقچیان غیر عمدی پیش گیری می کند:

*ساک تان را خودتان ببندید، آن را بسته نگه دارید و حواستان به وسایلتان باشد.

*هیچ گاه هدیه، بسته یا ساکی را برای  فرد دیگری از مرز و یا گمرک  عبور ندهید مگر اینکه از محتوای آن آگاه باشید. در صورتی که در آنها مواد مخدر یافت شود شما مسئول آن خواهید بود.

*هیچ گاه مسافران بین راهی راکه نمی شناسید یا اعتماد ندارید در مرزهای بین المللی سوار نکنید.

از سوی دیگر در یک پرواز، دلایل زیادی برای بیمه مسافر وجود دارد از جمله گم شدن چمدان، دیر رسیدن به پرواز، بیماری و یا حوادث طبیعی پیش بینی نشده  که پرواز را کنسل می کند. هر یک از موارد ذکر شده می تواند خسارت زیادی به مسافر وارد کند. ممکن است برای شما، این سوالات پیش بیاید مانند: شرکت های بیمه چه چیزهایی را پوشش می دهند و یا چه چیزهایی را پوشش نمی دهند؟آیا برای اخذ بیمه شرایط سنی وجود دارد؟ و آیا می توان با یک بیمه مسافرتی، چندین مسافرت داشت؟شما می توانید برای دریافت اطلاعات کامل در این زمینه با ما تماس بگیرید.

فراموش نکنید برای اینکه از ۱۰۰ درصد پوشش بیمه استفاده نمایید حتمن قبل از مراجعه به بیمارستان و یا دکتر و مراکز درمانی سرپایی با شماره تلفنی که در بیمه نامه و یا کارت بیمه نامه مسافرتی جهت مواقع اضطراری آمده است تماس گرفته شود.

ترجمه و منابع: www.travel.gc.ca  و www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمیشود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱ جوابگوی سوالات شما عزیزان می باشد. از شما علاقمندان رادیو و تلویزیون دعوت می شود بیننده برنامه ما در سراسر دنیا از کانال تصویر ایران دوشنبه ها ساعت ۶:۳۰ عصر به وقت تورنتو باشید.

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید

cover4u.ca

insufin.com

sherkatbimeh.com

youtube.com/sherkatbimeh

facebook.com/Insufin