شهروند ـ سفری به دان تاون تورنتو که قرار بود آرامش بخش باشد، به کابوسی برای زن جوان تبدیل شد. این زن که ماریا موگال (Maria Mughal) نام دارد مدعی است که توسط راننده اوبر مورد حمله قرار گرفته است، حمله ای که در یک فیلم ویدیویی توسط دوست موگال ضبط شده است. ماریا از این اتفاق شوکه است و باورش نمی شود که در تورنتو چنین اتفاقی بیافتد.

روز شنبه موگال به همراه دوستانش راهی دان تاون تورنتو بودند که این اتفاق افتاد. آنها از راننده اوبر خواستند که راه دیگری را برود که با بی توجهی راننده مواجه شدند. سپس در حالی که موگال و دوستانش به زبان اردو در حال صحبت بودند راننده آنها را “نژادپرست” خواند و گفت زنان مسلمان پاکستانی باید دهنشان را ببندند و ساکت باشند.

maria-mughal

وقتی راننده با اعتراض موگال و دوستانش روبرو شد به طرز عجولانه ای به رانندگی ادامه داد. در همین حین موگال با موبایلش از راننده عکس گرفت تا بتواند بعدا به مقامات نشان دهد. راننده اوبر از او خواست که عکسها را پاک کند و امتناع موگال از این کار باعث درگیری فیزیکی در اسکله ی کویینز شد. راننده، موگال را به طرز وحشیانه ای از ماشین بیرون کشید که در طی این رفتار چندین خراش و کوفتگی  در دست موگال به وجود آمد. تمام این اتفاقات توسط دوست موگال در فیلمی ضبط شده است. پلیس تورنتو اعلام کرد که روز شنبه یک راننده اوبر در اسکله ی کویینز دستگیر شده است ولی هنوز تایید نشده است که این راننده همان فرد مهاجم باشد.

راننده مهاجم اوبر

راننده مهاجم اوبر

راننده ی دستگیر شده تا کنون به دو فقره آزار جنسی نیز متهم شده است. سخنگوی اوبر نیز اعلام کرد که رفتار این راننده با سیاست های این شرکت سازگار نبوده است و از این اتفاق بسیار متاسف است و از این پس این راننده نمی تواند در اوبر فعالیت خود را ادامه دهد.