شهروند ـ یک کلانتر اهل ساسکاچوان می گوید که آینده ی عضو شورا، بن کاتز، که کامنتی را در رابطه با قتل یک مرد بومی پست کرده بود موضوع جلسه بعدی است. بعد از مرگ کولتون بوشی (Colten Boushie) ، در اوایل این ماه، یک عکس از کامنت فیس بوکی شخصی به نام بن کاتز (Ben Kautz) دست به دست می چرخد. بوشی، ۲۲ ساله، یکی از بومیان رد فیزانت در حالی که با ماشینش به داخل مزرعه ای واقع در گلن ساید در غرب ساسکاچوان می رفت به ضرب گلوله کشته شد.

مالک مزرعه، جرالد استنلی ۵۴ ساله به قتل درجه دوم متهم شد و پس از اظهاراتش مبنی بر این که بی گناه است روز جمعه به قید وثیقه آزاد شد.Colten-Boushie

بعد از این اتفاق کامنتی با محتوای “تنها ایرادش این بود که سه شاهد باقی گذاشته بود” در صفحه فیس بوک کشاورزان ساسکاچوان منتشر شد، صفحه ای که از آن روز بسته است.

این کامنت توسط کاتز، عضو شورای شهرداری روستانی براونینگ، نوشته شده بود. به گفته ی همسرش تا به حال تجهیزات زیادی از مزرعه شان دزدیده شده است و این کامنت عکس العملی غیرارادی و ناشی از عصبانیت بوده است. رهبران مردمان بومی می گویند که این حرف در پی آن است که تیراندازی را توجیه کند و این عمل بسیار زشتی است.

همسر کاتز می گوید که همسرش بلافاصله از نوشتن پست پشیمان شد و آن را پاک کرد. یکی دیگر از نمایندگان این شورا معتقد است که آدمی گاهی خطایی مرتکب می شود و ثانیه ای بعد پشیمان است و نمی توان برای یک خطا کسی را از کارش برکنار کرد. به گفته کلانتر موضوع برکناری کاتز از سمتش در شورا موضوع جلسه بعدی است و هنوز نمی داند که آیا این کامنت می تواند منجر به برکناری اش شود یا خیر،  شاید کاتز مجبور به یک عذرخواهی عمومی شود.