شهروند ـ روز دوشنبه جاستین ترودو ، نخست وزیر کانادا، مالکوم رو(Malcolm Rowe)  را به عنوان اولین قاضی دیوان عالی کانادا از نیوفاندلند و لابرادورمعرفی کرد.

پیشتر از این انتخاب، ترودو اعلام کرده بود که برای او تنوع افراد در انتخاب اهمیت ویژه ای دارد و وعده داده بود که فردی را از میان زنان، جمعیت اقلیت و یا افراد بومی انتخاب کند. malcolm-rowe

اما در نهایت ترودو برخلاف وعده هایش مرد سفیدپوستی را انتخاب کرد که سابقه ای طولانی به عنوان قاضی دادگاه تجدیدنظر دارد، سالها در بوروکراسی دولت فدرال فعالیت داشته است و با دولت لیبرال قبلی نیز روابط حسنه ای داشته است.

مالکوم رو به عنوان فردی با عقلانیت بسیار قوی و نیرومند شناخته می شود. او که از اهالی نیوفاندلند است فرانسه را به خوبی می داند و مدت زمان زیادی را در اوایل شروع کارش در اتاوا گذرانده است. او در سال ۱۹۹۹ و در زمان دولت لیبرال ژان کریتین به عنوان قاضی دادگاه منصوب شده بود. ترودو می گوید که نکته ی برجسته ی این انتخاب “ارزش فرآیند جدید انتخابات دیوان عالی کاناداست” فرآیندی که از طریق آن اطمینان حاصل می شود که افرادی که برای این سمت برگزیده می شوند صلاحیت لازم را دارند تا به شهروندان ما خدمت کنند، غیر حزبی هستند و بازتابی واقعی از جامعه ی کانادا می باشند.