در طی دهه آینده، CIBC Capital Market  محاسبه کرده است که  افرادی که بعد از جنگ دوم جهانی به دنیا آمده اند و اصطلاحا به آنها نسل baby boomers می گویند،۷۵۰ میلیارد دلار به ارث خواهند برد.

بنجامین تال اقتصاددان اصلی سی آی بی سی  می گوید که افراد کانادایی متعلق به این نسل، ممکن است که بزرگترین سود تا به حال را ببرند.

تحقیقش آشکار می کند که اخیرا ۲.۵ میلیون نفر در کانادا بیش از ۷۵ سال سن دارند. انتظار است که این تعداد به طور عمده ای در طی دهه آینده، که این گروه سنی با ثروت تخمینی ۹۹۰ میلیارد دلار تبدیل به بزرگترین و ثروتمندترین گروه تا به حال می شود، افزایش یابد و در نهایت در حدود ۷۵۰ میلیارد دلار به baby boomers می رسد.

این گزارش می گوید که  بیش از نیمی از افرادی که اخیرا ۵۰ تا ۷۵ سال دارند، ارث دریافت کرده اند. میانگین این ارث در حدود ۱۸۰۰۰۰دلار بود و این مطالعه دریافت که ۴۰ درصد از افراد ثروتمند ارث شان را پس انداز یا سپرده گذاری کرده اند در حالی که بخشی از افراد کم درامد کانادایی از این پول برای هزینه های روزانه استفاده کردند.

تال تخمین می زند که این مقدار ثروت،  موقعیت دارایی کانادایی های بین ۵۰ – ۷۵ ساله را کمتر از ۲۰ درصد افزایش خواهد داد. چنانچه این انتقال ثروت، تاثیر زیادی بر اقتصاد کانادایی ها، بر اساس روشی که از آن استفاده  می شود، دارد.

تال می گوید ارث ممکن است برخی را برای خرج کردن بیشتر و سپرده گذاری کمتر تشویق کند در حالی که دیگران ممکن است کار خود را ترک کرده وتجارت خود را آغاز کنند. هنوز برخی ممکن است این پول را به فرزندانشان  انتقال دهند که می تواند تعداد صاحبان خانه در بین کانادایی های جوان را افزایش دهد.

بر پایه تحقیق انجام شده، گر چه این ارث تاثیر زیادی بر بازنشستگی ندارد، اما یک ارث میانگین احتمال بازنشستگی را تنها ۳درصد افزایش داده و تاثیر آن بر امنیت  بازنشستگی به طور آماری بسیار زیاد، اما نسبتا متوسط است و گزارش اینطور به پایان می رسد که “ما هیچ دلیلی برای باور به اینکه موقعیت در کانادا بسیار متفاوت است، نداریم.”

 جدول فوق نشان می دهد که بین سالهای ۲۰۱۵-۲۰۰۶ مقدار ارث حدود ۵۰۰ میلیارد دلار بوده و بین سال های ۲۰۲۵ – ۲۰۱۶ این مقدار به بیشتر از ۷۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

همیشه در نظر داشته باشیم روزهای بازنشستگی از ما چندان دور نیست و در آن روزها استطاعت مالی بهترین فکر هر سالمندی محسوب می شود. فراموش نکنیم با هر میزان درآمد می توان پس انداز نمود و این فقط نیاز به آینده نگری دارد. امروز به فکر فردا باشیم.

ترجمه و منابع: Andrew Rickard  و www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود. پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱ جوابگوی سوالات شما عزیزان می باشد. از شما علاقمندان رادیو و تلویزیون دعوت می شود بیننده برنامه ما در سراسر دنیا از کانال تصویر ایران دوشنبه ها ساعت ۶:۳۰ عصر به وقت تورنتو باشید.

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید

  www.insufin.com

www.facebook.com/Insufin