شهروند مادلین تین (Madeleine Thein) توانست جایزه ی Giller  بانک اسکوشیا را برای رمان  “نگو هیچی نداریم” (Do not Say We Have Nothing) به دست بیاورد. او همچنین جایزه ی ادبی فرماندار کل در بخش داستان را نیز به دست آورد و توانست برای جایزه ی Man Booker به مرحله ی نهایی راه پیدا کند. رمان ” Do Not Say We Have Nothing” ، یک رمان فراگیر درباره ی زندگی سه موزیسین با استعداد است که زندگی آنها بسیار تحت تاثیر جریانات سیاسی قرن بیستم در چین قرار می گیرد. تین جایزه ی ۱۰۰,۰۰۰ دلاری خود را از دستان بنیاگذار این جایزه، جک رابینویچ، دریافت کرد و  هیئت داوران جایزه ی بانک اسکوشیا درباره ی این رمان چنین گفت: “ادای احترامی بسیار زیبا به موسیقی و به روح انسان”.

madelein-thien

تین در سخنرانی دریافت جایزه اش می گوید که دلش می خواهد مادرش اکنون در کنارش بود. او دختر یک خانواده ی مالزیایی چینی است که ۴۲ سال پیش به کانادا مهاجرت کردند. مادر تین در سال ۲۰۰۲ و در حالی که بسیار جوان بود در کانادا درگذشت. تین می گوید که مادرش همیشه می خواست که او آزادانه زندگی کند، اعتماد بنفس داشته باشد، دوست داشته باشد و دوست داشته بشود. او می گوید که مادرش به وی آموخت چگونه مهربان و شجاع باشد.

جایزه ی Giller  بانک اسکوشیا یکی از باارزش ترین جایزه های ادبی است که به برنده مبلغ ۱۰۰,۰۰۰ دلار و به باقی کسانی که به مرحله ی نهایی راه یافته اند هرکدام ۱۰,۰۰۰ دلار پرداخت می کند. این جایزه ی از سال ۱۹۹۴ سالیانه اعطا می شود و افرادی نظیر مارگرت آتوود، آلیس مونرو، مایکل اونداجه، آستین کلارک و جوزف بویدن از برندگان این جایزه بوده اند. آندره ی الکسیس در سال ۲۰۱۵ برای رمان “Fifteen Dogs” خود این جایزه را دریافت کرد.