شهروند ـ آژانس اطلاعاتی الکترونیک کانادا، برای محافظت از کارمندان خود، دستورالعمل جدیدی را برای انجام بازی پوکمون منتشر کرد. به دلیل اینکه برای انجام این بازی باید دوربین های موبایل روشن باشد و محل آدمها حین بازی مشخص می شود، این خطر وجود دارد افرادی که نباید مکان استقرار آنها به دلیل شغلشان معلوم شود دچار خطرات و تهدیدهای جدی شوند.

pokeman-go

یکی از این گروه ها کارمندان سازمان امنیت ارتباطی کانادا هستند. این سازمان به کارمندانش پیشنهاد می دهد که برای انجام بازی پوکمون دستورالعملی را رعایت نمایند که به امنیت آنها و سازمان صدمه ای وارد نشود و از هرگونه خطر و تهدیدی در امان باشند. مثلا از آنها می خواهد که برای ساختن پروفایل خود در این بازی از اسامی مستعار استفاده کنند و اطلاعات واقعی خود مانند تاریخ تولد و محل زندگی واقعی را در اختیار این بازی قرار ندهند. همچنین از آنها می خواهد که موجودات پوکمون را در مکان های ممنوعه دنبال نکنند.

به گفته برخی افراد این سازمان، این بازی می تواند بسیار سرگرم کننده و در عین حال برای افراد مهم خطرناک باشد، زیرا اطلاعاتی که از فرد جمع آوری می کند می تواند باعث شود که شیوه ی زندگی آن شخص به تدریج استنباط گردد و افراد سودجو بتوانند از اطلاعات این افراد علیه آنها استفاده کنند.