شهروند ـ کارخانه یSabra  بسته های هوموس (حمص) را، به دلیل احتمال وجود آلودگی لیستریا، به طور داوطلبانه از مغازه ها جمع آوری می کند. این کمپانی وجود آلودگی لیستریا را در یکی از ماشین آلات تولید خود شناسایی کرده است و برای اطمینان از عدم وجود این آلودگی در محصولات غذایی، این محصول را از بازار جمع آوری می کند. محصول جمع آوری شده بر روی خود تاریخ ۲۳ ژانویه ۲۰۱۷ را به عنوان تاریخ انقضا دارد و مشتریانی که نمی دانند این محصول را خریده اند یا خیر بهتر است این تاریخ را پیدا کرده و اگر مشابه تاریخ ذکر شده است آن را دور بیندازند.

sabra-hummus

آلودگی لیستریا می تواند باعث عفونت های جدی و یا حتی کشنده در کودکان شده و باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی افراد مسن تر و در زنان باردار می تواند باعث سقط جنین و مرده به دنیا آمدن نوزاد گردد.

علائم معمول این بیماری عبارتند از تب بالا، سردرد شدید، تهوع، درد شکم و اسهال. محصولات دیگر Sabra که شامل هوموس ارگانیک، سالسا، گواکامولی، و ماست یونانی چکیده است مشکلی نداشته و می توان با خیال راحت از آنها استفاده کرد.

این اولین بار نیست که کارخانه ی Sabra  محصولات خود را جمع آوری می کند، در سال ۲۰۱۵ نیز این کمپانی ۳۰,۰۰۰ مورد هوموس را که در آنها باکتری دیده شده بود جمع آوری کرد.

هوموس غذایی عربی است که از نخود و ارده (رب کنجد) درست می شود.