شهروند- به گفته ی پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا  طی آخر هفته ی گذشته ۲۲ پناهجو، در دمای منفی بیست درجه، از مرز امرسون که حدود ۱۰۰ کیلومتری جنوب وینی پگ در استان مانیتوبا قرار دارد عبور کرده و وارد خاک کانادا شده اند. اداره ی مهاجرت استان مانیتوبا اعلام کرد که تعداد افرادی که پیاده و از طریق زمینی از خاک ایالات متحده وارد کانادا می شوند تا درخواست پناهندگی بدهند در ماه های گذشته به شدت افزایش پیدا کرده است. این افراد که ترجیح می دهند سریع تر و بدون گذراندن مراحل قانونی از خاک ایالات متحده بگریزند و وارد کانادا بشوند، نگرانی های زیادی را در بین مقامات شهرهای مرزی ایجاد کرده است و از دولت تقاضای کمک کرده اند.

تعداد زیادی از این پناهجویان از کشورهای سومالی، غنا و جیبوتی هستند. سومالی در این میان جزو هفت کشوری است که دونالد ترامپ با امضای فرمان های اجرایی محدودیت هایی را برای سفر به ایالات متحده ی آمریکا برای آنها ایجاد کرده است.

سرمای زیاد و شرایط سخت راه ها ممکن است بسیاری از این پناهجویان را با خطر سرمازدگی و حتی مرگ روبرو کند، مساله ای که مقامات استانی بسیار نگران آن هستند و نمی خواهند که اتفاقی شبیه آنچه برای پناهجویان در اروپا و آب های مدیترانه افتاد بار دیگر در کانادا تکرار شود.

همچنین ممکن است با شروع فصل گرم تعداد این پناهجویان چندین برابر شود، اتفاقی که باید از هم اکنون فکری برای آن کرد.

مردم امرسون سعی می کنند تا جایی که در توان دارند به این پناهجویان کمک کنند واین افراد نیز می گویند که کانادا بسیار کشور مهربانی است و امیدوارند که این امکان برایشان فراهم شود تا آرامش پیدا کرده و بتوانند خانواده های خود را به کانادا بیاورند.