شهروند: طی مراسمی که در انستیتوی پژوهش های عالی کانادا با حضور خانم الیزابت داودز ول،  فرماندار کل انتاریو، و دکتر کریستی دانکن، وزیر علوم کانادا، برگزار شد، دکتر رضا مریدی وزیر علوم، نوآوری و پژوهش های علمی انتاریو ضمن سخنرانی خود اشاره کرد که این انستیتو به ۱۳۰ مؤسسه علمی در جهان منجمله به ۸۳ دانشمند در ۱۱ مؤسسه علمی انتاریو کمک کرده است که در میان آنان پرفسور آرتور مک دانلد برنده جایزه نوبل فیزیک و استاد دانشگاه کوئینز دیده می شود.

دولت های کانادا و انتاریو همراه با افراد و بنیادهای خیریه کمک های شایانی به این مؤسسه ارائه می دهند.

دکتر مریدی آن گاه به سرمایه گذاری وزارتخانه خویش در پروژه های پژوهشی دانشمندان جوان انتاریو اشاره کرد و اضافه نمود که در طی ده سال گذشته ۹۰۰ نفر از استادان جوان دانشگاه های انتاریو از این کمک ها برخوردار شده اند که به سهم خود به اکتشافات مهمی دست یافته اند. به عنوان مثال دکتر مایکل تی منسکی دارویی کشف کرده است که از ضایعه مغز انسان به هنگام سکته مغزی جلوگیری می کند.

خانم الیزابت داودز ول فرماندار انتاریو در کنار دکتر رضا مریدی

در این مراسم دکتر آلن برنستاین رئیس انستیتو که خود از دانشمندان طراز اول علوم پزشکی در جهان بشمار می رود ضمن اظهار خوشوقتی از این که اکنون هر دو وزیر علوم کانادا و انتاریو به سهم خود از زمره دانشمندان هستند، برندگان امسال جایزه CIFAR Azrieli Global Scholars را به شرح زیر اعلام کرد:

استادیار انستیتو تکنولوژی ماساچوست (امریکا) Dr. Gabriala Schlau- Cohen

استادیار  دانشگاه تورنتو  Dr. Natalie Bau

استادیار دانشگاه گوئلف Dr. Graham Taylor

شهروند این موفقیت را به دانشمندان جوان تبریک می گوید.