شهروند- بار و مشروب فروشی The Earl of Whitchurch واقع در Stouffville انتاریو این روزها میزبان بسیاری از موزیسین هایی است که برای ثبت رکورد طولانی ترین کنسرت تاریخ در گینس، به نوازندگی و اجرای قطعات مختلف مشغولند.

روز یک شنبه اعلام شد که قرار است که این کنسرت اگر مشکلی پیش نیاید، تا ۱۶ روز دیگر ادامه پیدا کند. این کنسرت برای ثبت در مجله ی گینس باید قوانین بسیاری را رعایت نماید. به عنوان مثال در بین جابجایی گروه های موسیقی تنها ۵ دقیقه باید زمان صرف شود، بین قطعات موسیقی ۳۰ ثانیه مکث مجاز است، بین هر اجرای تکراری باید ۴ ساعت زمان باشد، هر قطعه ی موسیقی نمی تواند کمتر از ۲ دقیقه باشد و در نهایت در طی هر اجرا باید بدون در نظر گرفتن زمان حداقل ۱۰ نفر بیدار در حال تماشا باشند. تاکنون موزیسین هایی که از نقاط مختلف به این بار آمده اند توانسته اند این قوانین را رعایت کنند و امیدوارند که بتوانند رکورد جهانی گینس را برای طولانی ترین اجرای موسیقی زنده ی دنیا به نام خود کنند.

این هنرمندان می گویند که انجام این کار بسیار سخت است و به تمرین های زیادی نیاز دارند و هرکدام آماده اند که در صورت نیاز و اضطرار جای موزیسین هایی را که به هر دلیلی به اجرا نمی رسند پر کنند.

آخرین بار این رکورد برای یک کافه بار در لاس وگاس برای مدت ۳۷۲ ساعت و ۱۰ دقیقه ثبت شده است.