اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۹ تیرماه، اعلام کرد که ۱۱ مقام ونزوئلایی از جمله «لوئیز پارا» یکی از اعضای شورای ملی و رقیب خوان گوایدو، رهبر مخالفان و رئیس جمهور موقت در ونزوئلا را در لیست تحریم خود قرار داده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، اتحادیه اروپا در مجموع ۳۶ نفر از مقامات رژیم ونزوئلا را تحت تحریم‌های خود قرار داده که این تحریم‌ها از جمله شامل ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی‌های این افراد است. مقامات اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کردند که تحریم ها تنها این افراد را هدف قرار داده و عموم مردم تحت تاثیر آن قرار نمی گیرند.

اما ساعاتی پس از اعلام این تحریم، نیکولاس مادورو از ایزابل بریلانتی پیدروزا، سفیر اتحادیه اروپا در ونزوئلا خواست ظرف ۷۲ ساعت خاک این کشور را ترک کند.

آمریکا و بیش از پنجاه کشور دیگر خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا و رهبر مخالفان این کشور آمریکای لاتین، را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند و حکومت نیکلاس مادورو را «غاصب قدرت» و «نامشروع» می‌دانند.

پیش از این وزارت خزانه داری آمریکا در شهریور سال گذشته اعلام کرد با وضع تحریم علیه چندین فرد حقیقی و حقوقی در ونزوئلا فشار را بر رژیم نیکلاس مادورو افزایش داده است. نماینده ویژه ایالات متحده در امور ونزوئلا پیشتر ابراز امیدواری کرده بود که اتحادیه اروپا نیز تحریم‌هایی را علیه رژیم نیکلاس مادورو در کاراکاس اعمال کند.

صدای امریکا