شهروند- روز سه شنبه دفتر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دستور جدیدی را اعلام کرد که بر اساس آن مسافران از ده فرودگاه بزرگ در ترکیه، خاورمیانه و آفریقای شمالی به مقصد ایالات متحده ی آمریکا نمی توانند وسایل الکترونیکی را که بزرگ تر از گوشی موبایل باشد اعم از لپ تاپ، آی پد ، دوربین، تبلت، دستگاه دی وی دی و مانند اینها به داخل کابین هواپیما ببرند و باید همراه بار خود به قسمت بار تحویل بدهند.

این که این قانون جدید به چه منظوری ایجاد شده است و آیا برطرف کننده ی نگرانی در زمینه ی حملات تروریستی هست یا خیر، هنوز روشن نیست.

این سختگیری جدید شهروندان ۸ کشور مسلمان را که در ماه های اخیر هدف دونالد ترامپ قرار دارند تحت تاثیر قرار می دهد و حتی کانادا هم از این اتفاق بی تاثیر نیست.

گفته می شود که ممکن است پروازهای به مقصد آمریکا از مونترال شامل این تغییر در قوانین شود ولی دولت کانادا هنوز در این زمینه پاسخ روشنی نداده است و قرار است تا این مسئله در اتاوا سریع بررسی شود.

همچنین به مسافرانی که به هر دلیلی از این ۱۰ فرودگاه عبور می کنند توصیه می شود که در فرودگاه مبدا وسایل الکترونیکی بزرگ خود را درون چمدان های خود بسته بندی کرده و تحویل بار بدهند. این تغییر در قوانین از روز سه شنبه ۲۱ مارچ عملی است و فرودگاه ها ۹۶ ساعت زمان دارند تا مناسبات لازم برای پیروی از آن را انجام دهند.