شهروند ـ به گفته ی وزارت آموزش پرورش انتاریو، از پاییز سال ۲۰۱۸ مهارت های مالی به عنوان یک درس اجباری در دبیرستان های انتاریو تدریس خواهد شد. هم اکنون این درس به عنوان یک پروژه آزمایشی در ۲۸ دبیرستان انتاریو ارائه می شود و حدود ۷۰۰ دانش آموز در این پروژه ی آزمایشی درگیر هستند. قرار بر این است تا یافته های معلم ها و تجربیات دانش آموزان برای اجرایی کردن این پروژه از سال ۲۰۱۸ مورد استفاده قرار بگیرد.

علاوه بر مهارت های مالی علوم دیگری نظیر چگونگی راه اندازی تجارت، زبان دیجیتال و برنامه ریزی برای آینده در این درس تدریس می شود.

تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از جوانانی که از دبیرستان خارج می شوند هیچگونه آگاهی از ابتدایی ترین مسایل مالی مانند شیوه ی کارکرد کارت های اعتباری و یا نحوه ی فایل کردن مالیات پایان سال ندارند، اتفاقی که چندان خوشایند نیست و باعث می شود که این جوانان در دراز مدت با مشکلات زیادی مواجه شده و برای پیدا کردن مسیر درست زندگی گمراه شوند.

انجام این پروژه و اضافه شدن این درس برای وزارت آموزش و پرورش حدود ۱۴۲۰۰۰ دلار هزینه خواهد داشت. اما این وزرات خانه می گوید که می خواهد زبان مالی را برای دانش آموزان قابل فهم کند و به آنها این فرصت را بدهد که در دنیای امروز با چشمانی باز رشته ی تحصیلی خود را انتخاب کرده و در آن پیشرفت کنند.