شهروند ـ استار باکس، کافه زنجیره ای که شرکت مادر آن در سیاتل آمریکا قرار دارد اعلام کرد که طی پنج سال آینده ۱۰,۰۰۰ پناهنده را در کشورهای مختلف دنیا استخدام می کند که از این میزان ۱۰۰۰ نفر به کانادا اختصاص دارد. این تصمیم استار باکس در پی اقدامات اخیر ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ، گرفته شد. به گفته ی مدیر عامل این کافه ی زنجیره ای بهتر است به جای ساختن دیوار بین کشورهای مختلف پل زده شود.

مدیر عامل استارباکس کانادا می گوید که کانادا نقش مهمی در پذیرفتن پناهندگان در این مدت ایفا کرده است و لازم است که به این پناهندگان کمک شود تا بتوانند در این کشور کار خود را شروع کرده و پیشرفت کنند.

به گفته ی وی استارباکس منابع لازم برای استخدام را در اختیار دارد و این کمپانی به نیروی کارآمد پناهندگان اعتماد دارد و می داند که هم برای کانادا مفید هستند و هم برای این کمپانی.

استارباکس با کمک یک سازمان کاریابی برای مهاجران وابسته به دانشگاه رایرسون که نیروی کار تازه آمده به کانادا را در تورنتو، ونکوور، مونترال، اتاوا، کلگری و ادمونتون استخدام کرده، و آموزش می دهد کار می کند. استارباکس بیش از ۱۳۰۰ شعبه و ۱۹۰۰۰ کارمند در کانادا دارد. کارمندانی که حداقل ۲۰ ساعت در هفته در این کمپانی کار می کنند واجد شرایط دریافت بیمه ی درمانی و دندانپزشکی و حدود ۵۰۰۰ دلار برای بهداشت روانی و کمک هزینه ی پرداخت هزینه  تحصیل می باشند.