شهروند- جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، طی آخر هفته ی گذشته در خبرها بسیار دیده شد، اما نه به دلیل دخالت در سیاست، بلکه بیشتر برای جلب توجه مردم عامه و شرکت در کنسرت و گفتن دروغ سیزده. جاستین ترودو ، روز ۲ آوریل که به April Fool Day شهرت دارد با نوشتن یک پیام توییتری پاسخ یکی از دوستان قدیمی اش را داد که گفته بود در دبیرستان یک بار جاستین را کتک زده است و ترودو از وی خواست که برای یک نبرد جبرانی آماده شود.

جاستین ترودو به همراه بونو و کوین اسپیسی

جاستین ترودو بنا به گفته ی بسیاری از منتقدانش جوانی است بی تجربه که به جای توجه به سیاست با غول سیاه و زشت “کسری بودجه” عکس سلفی می گیرد و برای جلب توجه جوانان در همه ی مراسم و کنسرت ها به همراه همسرش حاضر شده و جمع را همراهی می کند.

برخی می گویند الان زمان این رسیده است که جاستین ترودو از گفتن این که کانادا پذیرای همه ی پناهندگان است دست بردارد و به فکر عواقب هجوم این میزان پناهجو به مرزهای این کشور و معضلات احتمالی در پی آن باشد.

ترودو مظهر یک نخست وزیر فمینسیت است و با دلش کار می کند و از این لحاظ بسیار قابل ستایش است اما زمانی که بحث بر سر سیاست باشد، ناپختگی اش توجه زیادی را جلب کرده است. بخصوص در دنیای امروز که ترامپ در پایین مرزهای کانادا هر روز با قانون تازه ای سعی بر این دارد تا قراردادهایی از قبیل NAFTA را تحت تاثیر قرار دهد، اتفاقی که اگر بیفتد ممکن است مشکلات زیادی را برای کانادایی ها بوجود بیاورد.