شهروند- اخیرا دکتر رضا مریدی در دانشگاه کوئینز واقع در کینگستون حضور یافت و در مراسمی که با شرکت پرفسور دانیل ولف رئیس دانشگاه، پرفسور آرتور مک دانلد استاد فیزیک این دانشگاه و برنده جایزه نوبل، رؤسای دانشکده ها و جمعی از استادان و دانشجویان تشکیل شده بود، شرکت کرد. در این مراسم وزیر علوم ضمن اشاره به پژوهش های بنیادی که پرفسور مک دانلد و پرفسور پراوین جین در رشته ی مهندسی برق انجام داده اند اظهار کرد که سرمایه گذاری در پژوهش های علمی توسط دولت و بخش خصوصی در واقع سرمایه گذاری برای توسعه ی اقتصادی و اجتماعی انتاریو و کاناداست.

دکتر مریدی آن گاه اعلام کرد که دولت انتاریو مبلغ ۷۷میلیون دلار در ۷۵ پروژه پژوهشی در ۱۷ دانشگاه و بیمارستان پژوهشی انتاریو سرمایه گذاری می کند.

این مبلغ از محل بودجه پژوهشی وزارت علوم و نوآوری پرداخت می شود. دانشگاه تورنتو با دریافت ۵/۱۵میلیون دلار بزرگترین سهم از این سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است در حالی که پرفسور جین استاد دانشگاه کوئینز ۴ میلیون دلار برای پژوهش در بالا بردن راندمان سیستم های انرژی خورشیدی دریافت می کند.

لازم به یادآوری ست که دولت انتاریو تاکنون ۷/۱ میلیارد دلار از این محل به پژوهش های مهمی در مؤسسات دانشگاهی انتاریو کمک کرده است.

دانشگاه کوئینز در سال ۱۸۴۱ (۲۶ سال قبل از تأسیس اتحادیه ی کانادا در سال ۱۸۶۷) در شهر کینگستون تأسیس شده و با داشتن مراکز پژوهشی در مطالعات مغز انسان- علوم و مهندسی کامپیوتر و رصدخانه جزو شش دانشگاه پیشرفته پژوهشی انتاریو محسوب می شود.

پس از خاتمه مراسم وزیر علوم همراه با پرفسور جان فیشر  معاون پژوهشی دانشگاه و پرفسور مارک دیموند از آزمایشگاه تست مواد اتمی در این دانشگاه بازدید کرد.

این آزمایشگاه که در نوع خود کم نظیر است شامل دستگاه عظیم شتاب دهنده پروتن است که در بررسی عملکرد مواد در صنایع اتمی به کار می رود و با دانشگاه های معتبر در کانادا ـ امریکا ـ استرالیا و صنایع اتمی همکاری می کند.