شهروند- جاستین ترودو نخست وزیر کانادا طی یک تماس تلفنی پیروزی امانوئل ماکرون را به مقام ریاست جمهوری فرانسه تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد. ماکرون  ۳۹ ساله جوانترین رییس جمهور فرانسه در طول تاریخ است و توانست روز یک شنبه با حمایت ۶۴ درصدی و کسب ۹۰ درصد آرای شمارش شده و با اختلاف بسیار فاحشی بر حریف راست افراطی خود مارین لوپن پیروز گردد.

جاستین ترودو پیشتر در بیانیه ای اعلام کرد که آماده است تا با فرانسه در زمینه های مختلفی از جمله روابط تجاری و اقتصادی کانادا و اتحادیه اروپا همکاری کند. ترودو اعتقاد دارد که کانادا و فرانسه روابط  تاریخی عمیق و کهنی با یکدیگر دارند و از لحاظ فرهنگی و اقتصادی نیز مشارکت دیرینه ای بین این دو کشور وجود دارد. همچنین به گفته ی ترودو کانادا و فرانسه در مسائل بین المللی مانند پیمان آتلانتیک شمالی، G7، G20، و La Francophonie با یکدیگر همکاری دارند و مشارکت می کنند.

جاستین ترودو امیدوار است که بتواند با همتای فرانسوی خود برای افزایش امنیت بین المللی، رشد علم و تکنولوژی و برای ایجاد مشاغل مناسب برای قشر متوسط جامعه همکاری کند.

مارین لوپن حریف انتخاباتی ماکرون با اختلاف فاحشی از وی شکست خورد و فرانسوی ها توانستند کاندیدای راست افراطی را شکست داده و بسیاری را از آینده ی نگران کننده ی فرانسه برهانند.