شهروند- قایق Trillium 107 ساله، در بین پنج قایق تورنتو قدیمی ترین قایق مسافری است که تورنتو را به جزیره های دریاچه ی تورنتو متصل می کند. این قایق در سال ۱۹۱۰ ساخته شده است و کهنسال تر از تایتانیک است، اما در کمال ناباوری بدنه اش در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

این روزها این قایق بزرگ و دوست داشتنی که قابلیت حمل هزار مسافر را دارد و معمولا در آخر هفته ها از آن استفاده می شود برای تعمیرات از فعالیت خارج شده است و قرار است تا به بدنه و موتور آن رسیدگی شده و از این مهم اطمینان حاصل شود که همچنان می تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

در ابتدا برآوردها حاکی از آن بود که مبلغی معادل ۲۵۰,۰۰۰  دلار برای تعمیرات بودجه لازم است و بحث بر سر این بود که آیا ارزش تعمیر را دارد یا خیر، اما بعد از بررسی کارشناسان معلوم شد که این قایق در وضعیت بدنی بسیار خوبی قرار دارد و می توان با رقمی کمتر آن را به آب بازگرداند. هدف از انجام این تعمیرات این است که قایقی در اختیار مردم باشد که قابل انعطاف و مدرن بوده، اما در عین حال نشان دهنده  ی یک  میراث ارزشمند تورنتو باشد.

تعمیرات در طی چهار هفته ی آینده کامل خواهد شد و ظاهرا تریلیوم می تواند چندین سال دیگر نیز به فعالیتش ادامه دهد. قرار بر این است که سه قایق فری جدید در بین سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۶ وارد چرخه ی فعالیت شده و جایگزین قایق های قدیمی تر گردند