شهروند- شنبه شب بار دیگر لندن آماج حملات تروریستی قرار گرفت و ۷ نفر کشته و بسیاری نیز زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم اعلام شده است. در میان اولین کشته شدگان این حادثه ی وحشتناک و غیر انسانی یک شهروند کانادایی به چشم می خورد. کریستین آرچیبالد زن جوان ۳۰ ساله ی اهل بریتیش کلمبیا که برای زندگی در کنار نامزد کانادایی اش تایلر فرگوسن ماه فوریه ی ۲۰۱۷ به اروپا مهاجرت کرده بود یکی از اولین قربانیان این حمله ی تروریستی بود.

کریستین در میان خانواده و دوستانش به انسانی بسیار مهربان و نوع دوست شهرت دارد. او در سال ۲۰۱۵ موفق شد تا مدرک مددکار اجتماعی خود را از دانشگاه مونت رویال کلگری دریافت کند و حدود ۵ سال در پناهگاه های افراد بی سرپرست و برای کمک به این افراد فعالیت کرد.

کریستین آرچیبالد به همراه نامزدش تیلر فرگوسن

بنا به گزارش های شاهدان و خانواده، کریستین در شب فاجعه به همراه نامزد خود از یک رستوران خارج شده و بر روی پل لندن در حال پیاده روی بودند که یک ون حاوی سه تروریست با سرعت به داخل جمعیت راند و کریستین اولین کسی بود که زیر گرفته شد و در آغوش نامزد خود جان داد.

خانواده ی کریستین از مردم کانادا خواسته اند تا در صورت امکان مقداری از زمان و درآمد خود را برای کمک به پناهگاه های بی سرپناهان و بانک های غذا در کانادا صرف کرده و تجربیات خود را با ذکر هشتگ #chrissysentme با بقیه مردم در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

در این چند روز اخیر بعد از حملات، این هشتگ در دنیای مجازی و در سراسر دنیا سر و صدای زیادی کرده است و بسیاری از مردم برای بزرگداشت این جانباخته ی حملات تروریستی به کمک کردن روی آورده اند.

نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو، این حملات را به شدت تقبیح کرد و مراتب سوگواری خود را به خانواده ی آرچیبالد اعلام کرد.

تروریست ها بعد از زیر گرفتن افراد به داخل بازار معروف  Borough رفته و مردم را با چاقو مورد حمله قرار دادند.

ترزا می، نخست وزیر انگلستان، بعد از این حملات اعلام کرد که دیگر تحمل نمی کند و روش خود را برای مبارزه با تروریسم سریع و به شدت تغییر خواهد داد. شبه نظامیان موسوم به حکومت اسلامی داعش مسئولیت این ترور را بر عهده گرفته اند، اما برخی از کارشناسان عقیده دارند که این گروه از این ادعا برای نفرت پراکنی و ترس بیشتر استفاده می کند و دلایل روشنی برای مدیریت این حملات اخیر توسط داعش هنوز در دسترس نیست.