شهروند- در بخش ششم این گزارش به معرفی خانم ها مریم غیایی  و نازی افتخاری می پردازیم.  مریم غیایی مدیر ارشد فناوری اطلاعات با تجربه بین المللی در طیف گسترده ای از بخش ها از جمله صنعت نرم افزار، صندوق های بازنشستگی و بانکی از بازارهای سرمایه و مدیریت ریسک تا مدیریت ثروت، خرده فروشی و بیمه است.

مریم، قهرمانی در زمینه ی تغییر و تحول و رهبری پرشور به حساب می آید که برنامه های تکنولوژیکی تحول آمیز و پیچیده را در سازمان هایی نظیر بانک مونترال، برنامه بازنشستگی معلمان انتاریو و اخیرا بانک TD رهبری کرده است.

او دارای مدرک لیسانس در اقتصادسنجی و آمار از دانشگاه پاریسII  (Panthéon – Assas) و مدرک کارشناسی ارشد در امور بانکداری و مالی از دانشگاه پاریس (Panthéon -Sorbonne) می باشد.

او در ۳ قاره و ۶ کشور زندگی و کار کرده است و به زبان های انگلیسی، فرانسوی و فارسی مسلط است. مریم به همراه همسر و سه فرزندش در تورنتو زندگی می کند.

 

مهمان بعدی این ویژه برنامه جشنواره تیرگان خانم نازی افتخاری است. خانم افتخاری مدیر عامل شرکت و معمار اصلی HealthEZ و بنیانگذار گروه Araz، اولین شرکت Preferred Provider Organization در کشور است.

در حقیقت، اصطلاح PPO برای توصیف نوآوری او طراحی شده بود. دیگر نوآوری های او شامل اولین خدمات مدیریت پزشکی، اولین بیمه تلفیقی و پرداخت هزینه مصرف کنندگان به پزشکان و بیمارستان ها، اولین بیانیه مصرف کننده سلامت و اولین بیانیه بی کاغذ است www.healthez.com .

او فارغ التحصیل مدرسه اقتصاد لندن است و در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (انگلستان) در امور بین الملل و دانشگاه مینه سوتا، MHA حضور یافت یافته است.

نازی افتخاری در هیئت بازدیدکنندگان از دانشکده پزشکی دانشگاه مینه سوتا، هیئت نظارت بر دانشگاه مینه سوتا، دانشکده مدیریت کارلسون، دایره رهبری کابینه سخنگو (DCCC) و هیئت های ابتکار عمل غیرخشونت آمیز برای دموکراسی (NID)  و اتحاد جمعی ایرانیان آمریکایی (PAAIA) خدمت کرده است.

خانم افتخاری برای سمت رهبری خود در کسب و کار و خدمات به جامعه شناخته شده است. وی اخیرا موفق به دریافت جایزه بین المللی مهاجرت سال ۲۰۱۱ از موسسه رهبری بین المللی شد.

نازی افتخاری در سال ۱۹۹۱، بنیاد کودکان ایران را تاسیس کرد تا به کودکان ایرانی کمک کند تا خدمات بهداشتی درمانی ایالات متحده را دریافت کنند؛ خدماتی که برای آنها در ایران در دسترس نیست www.childrenofiran.org.  خانم افتخاری دو فرزند دارد که مایه غرور و شادی او هستند.