شهروند- آزاده داودی: جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، روز دوشنبه از طریق هوایی از مناطقی که در آتش در بریتیش کلمبیا سوخته اند، دیدار کرد. او سپس طی این دیدار از تمامی آتش نشانان و نیروهای ارتشی و مردمی برای زحمات و فداکاری های آنها برای فرونشاندن و کنترل آتش در این استان و کمک به مردم آسیب دیده تشکر و قدردانی کرد. او در ضمن سخنان خود اعلام کرد که با دیدن وسعت آتش و حجم زیاد مناطقی که همچنان آتش در آنها شعله ور است به نهایت تلاش افرادی که برای فرونشاندن آن جنگیده اند پی برده است.

ترودو به همراه تنی چند از سیاستمداران از جمله نخست وزیر بریتیش کلمبیا، آقای جان هورگن، ساعاتی چند به بازدید و بازرسی مناطق سوخته شده و مناطقی که همچنان آتش در آنها شعله ور است پرداخت.

به دلیل بروز این آتش سوزی که در ۱۵۰ نقطه همچنان ادامه دارد، حدود ۶۰۰۰ نفر از ساکنان این مناطق از مکان زندگی خود جابجا شدند. بسیاری از مردم به دلیل این آتش سوزی خانه های خود را از دست داده اند و حدود ۴۲۰۰ کیلومتر مربع در اثر این آتش سوخته اند. بر اساس گزارشات هواشناسی این استان، دمای هوای گرم که دلیل اصلی بروز این آتش سوزی بوده است همچنان ادامه دارد و تمامی نیروهای آتش نشان و ارتش کماکان در حالت آماده باش قرار دارند تا هرچه بیشتر به مهار این آتش بپردازند.

جاستین ترودو طی سخنرانی خود به مردم این اطمینان را داد که برای برگرداندن آنها به شرایط عادی از هیچ کمک مالی و مردمی فروگذار نخواهد کرد.