یک ورزشکار ۵۶ ساله آمریکایی اولین زنی لقب گرفت که عرض اقیانوس اطلس را شنا کرده است. جنیفر فیگ پس از ۲۴ روز شنا کردن موفق شد خود را از…

شماره ۱۲۱۶ ـ پنجشنبه  ۱۲ فوریه ۲۰۰۹


 

یک ورزشکار ۵۶ ساله آمریکایی اولین زنی لقب گرفت که عرض اقیانوس اطلس را شنا کرده است. جنیفر فیگ پس از ۲۴ روز شنا کردن موفق شد خود را از جزایر کیپ ورده در غرب آفریقا به ترینیداد در شرق قاره آمریکا برساند.

هنوز مسافت دقیقی که او طی کرده محاسبه نشده است.

او که از کودکی رویای رستیابی به این هدف را در سر می پروراند درون یک قفس شنا می کرد تا از حمله احتمالی کوسه ها در امان بماند.

این شناگر در روز ۱۲ ژانویه سال ۲۰۰۹ تلاش برای رسیدن به هدف خود را آغاز کرد و در طی راه با باد شدید و موجهایی به بلندی ۹ متر نیز روبرو شد.

او که با همراهی یک قایق کمکی این مسافت را طی کرد هر روز صبح حدود ساعت هفت از خواب بلند می شد و برای جذب انرژی کافی به عنوان صبحانه ماکارونی و سیب زمینی پخته می خورد.

جینفر فیگ که روزانه تا هشت هزار کالری انرژی برای شنا کردن صرف می کرد در طولانی ترین مقطع به مدت هشت ساعت متوالی و در کوتاهترین به مدت ۲۱ دقیقه شنا کرد.

خدمه قایق کمکی برای او نوشابه های انرژی زا به درون آب پرتاب می کردند و در صورت بد بودن شرایط هوا غواصان با رفتن درون آب، نوشابه ها را به این شناگر می رساندند.

او در طی راه با موجودات متفاوتی از جمله نهنگ های موسوم به خلبان (pilot whale)، لاک پشت و دلفین روبرو شد، اما به هیچ کوسه ای برخورد نکرد.

خانم فیگ به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: "من اصلا نترسیدم. الان که به این سفر فکر می کنم می بینم که حاضر نبودم از انجام این سفر صرفنظر کنم. من همیشه می توانم در استخر شنا کنم."

جنیفر فیگ ۱۰ سال پس از آن عرض اقیانوس اطلس را طی کرد که بنوا لکومت، شناگر فرانسوی با طی کردن ۶۴۰۰ کیلومتر از ماساچوست در آمریکا تا فرانسه در طی ۷۳ روز اولین مردی لقب گرفت که به تنهایی عرض این اقیانوس را طی کرده است.

فیگ قصد داشت ۳۳۸۰ کیلومتر شنا کند، اما شرایط بد هوا باعث شد او با تغییر مسیر و بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر انحراف به جای باهاما به طرف ترینیداد شنا کند.