شهروند ـ آزاده داودی: گزارش ها حاکی از آن است که حدود ۳۶۸ کانادایی در سراسر جزایر کارائیب به دلیل توفان های ایرما و خوزه گرفتار شده اند. دولت کانادا روز دوشنبه تعداد کانادایی ها را این اندازه تخمین زد، اما اعلام کرد که از تعداد دقیق افراد در این جزایر دقیقا خبری در دست نیست و امکان دارد که تعداد بیشتری از شهروندان کانادا در این جزایر باشند که نیاز به کمک دارند. بیشتر کانادایی ها در سنت مارتینز ، تورکز و کایکوس قرار دارند و بقیه آنها پیش بینی می شود که در باهاماس، آنتیگوا، کوبا، جمهوری دومینیکن، جزایر بریتیش ویرجین، پورتوریکو و سنت بارتلمی پراکنده باشند.

 به گفته اظهارات مقامات دولت کانادا اعلام تعداد دقیق کانادایی هایی که در این توفان ها گرفتار شده اند بسیار سخت است، زیرا باید خود آنها با شماره های اعلام شده تماس حاصل کنند و مکان خود را اطلاع دهند و این امکان برای همگان وجود ندارد.

بسیاری از آسیب دیدگان این توفان می گویند که روند پیگیری و کمک رسانی دولت کانادا بسیار کند است و از این که در هنگام پرواز اولویت به شهروندان اروپایی و آمریکایی داده شده است، بسیار ناراحتند، اما وزیر امور خارجه کانادا، کریستیا فریلند، اعلام کرد که دولت کانادا تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا به سرعت تمام شهروندان کانادا به سلامت به خانه های خود بازگردند و وعده داد تا بازگرداندن همه ی آنها لحظه ای استراحت نمی کند.

کانادایی ها می توانند برای درخواست کمک در این ارتباط با شماره های ۱-۶۱۳-۹۹۶-۸۸۸۵ و یا آدرس ایمیل sos@international.gc.ca تماس بگیرند.